Psikolog

Anksiyete Bozukluğu Nedir? 2022 Özet

Anksiyete Bozukluğu Nedir? Yaygın Anksiyete Bozukluğu Nedir?

Yaygın anksiyete bozukluğu nedir? Kaygı nedir? Kaygı bozukluğu nasıl geçer? Kaygılardan nasıl kurtulmak mümkün? Anksiyete testi nasıl uygulanır? Anksiyete krizi nasıl tedavi olur? Kaygı bozukluğu için nefes terapisi nasıl fayda sağlar? Nefes terapisi ile kaygı bozukluğu nasıl yenilir? Tüm bu soruların cevaplarını birlikte inceleyeceğiz.

Kendinizi sürekli “Ya Olursa” düşüncesinin döngüsünde mi buluyorsunuz?

Ya beni bir daha aramazlarsa? Ya yanlış bir şey söylersem? Ya bu görevi zamanında bitiremezsem? Bunlar, üzerinde fazla düşünmemize ve üzerinde kontrolümüz olmayan durumlarla ilgili kaygımızı artırmamıza yol açabilecek şeylerden sadece birkaçı. Görüyorsunuz, beynin bir hikayeyi bitirmesi gerekiyor. Karşılaşabileceğiniz tüm olası tehlikeleri değerlendirebilmelidir. Ancak bu tarz bir düşünce ne size ne de ruh sağlığınıza uygun değildir.




Brain Center İstanbul’da neurofeedback terapisi ve nefes terapisi, tüm bu yarışan düşünceleri sakinleştirmeye ve bilgileri hızlı ve verimli bir şekilde işlemenize yardımcı olabilir. Ancak, beyin bu yüzden burada overthinking – sürekli düşünme halinde olmayı durdurmalıdır. Bu fazla ve gereksiz düşünmeyi azaltmak için bazı başarılı stratejiler geliştirip, sürekli kullanımı sağlanır. Nefes terapisi ile anksiyete bozukluğu nedir? Böylece bir ömür boyu kaygı bozukluğunu nasıl yöneteceğini beynimiz kalıcı olarak öğrenir.

Yaygın anksiyete bozukluğu nedir: 7 İpucu

Strateji 1: Kendinizi Yakalayın

Aşırı düşünmeyi bırakmanın ve endişenizi azaltmanın ilk adımı, her şeyden önce bunun olduğunu anlamaktır. Fazla düşündüğünüzü bile bilmiyorsanız, durumu nasıl düzeltebilirsiniz? Anksiyete bozukluğu nedir? Çoğu zaman, fazla düşündüğünüzün fiziksel işaretleri vardır ve bunlara hemen şimdi dikkat etmeye başlayabilirsiniz. Örneğin, kaygı strese neden olur ve stres baş ağrısına veya mide bulantısına neden olabilir. Bu fiziksel semptomları hissetmeye başladığınızda, kendinizi ve yarışan düşüncelerinizi yakalamanız gerektiğini bilirsiniz. Yaşam stresi ve anksiyete bozukluğu nedir?

Strateji #2: Düşüncelerinizi Gözlemleyin

Birçok insan sizin düşüncelerinizin bir gözlemcisi olduğunuz fikrini fark etmez veya uygulamaz. Bunun yerine, düşündükleri overthinking – fazla düşünmeye ve anksiyete bozukluğu durumuna yol açar. Ancak, bir adım geri atmanız ve düşüncelerinizi gerçekler olarak almak yerine gözlemlemeniz çok önemlidir. Hepimiz berbat düşüncelerden sorumluyuz, ama bu bizim kötü insanlar olduğumuz anlamına gelmez. Düşünceleriniz olmadığınızı fark etmek, endişenizi hafifletmeye yardımcı olabilir. Pleiades meditasyon tekniği, duygu ve düşünceleri odaklamak konusunda çok faydalıdır.

çocukta kaygı bozukluğu nedir
Kaygı Bozukluğu için Nefes Egzersizi

Strateji #3: Onaylayın ve Eyleme Geçin

Aşırı düşünen ve kaygısı olan insanlar, düşüncelerinin makul veya rasyonel olmayabileceğini bildikleri için düşüncelerini başkalarıyla paylaşmama eğilimindedir. Bu nedenle, genellikle sessizce acı çekerler. Ancak bu sağlıklı bir strateji değildir. Düşüncelerinizin yarışmasına izin vermek yerine, duygularınızı doğrulayın ve ardından sorunu düşünün. Kaygınız, harekete geçebileceğiniz bir şey mi yoksa kontrol edilemeyeni kontrol etmeye mi çalışıyorsunuz?

Strateji #4: Yaşamda Müziği Artırın

Kaygı başladığında, başka bir şey düşünmek zor olabilir. Bu nedenle, favori şarkınızı veya çalma listenizi açmak, zihninizi harekete geçirmenize yardımcı olabilir. Zevk aldığınız diğer yaratıcı çabalar gibi, müzik de beyninizin başka bir bölümüne dokunur. Eğer müzik dinliyorsanız ve onunla birlikte sallanıyorsanız beyninizin aşırı düşünme kısmı bunu yapamaz.

Strateji #5: Diğer Duyularınızı Şok Edin

Kafanızın içinde olmanın her zaman kolay olmadığını biliyoruz ve fazla düşünmek sizi zihinsel olarak kalabalık ve düzensiz hissetmenize neden olabilir. Yani, duyularınızı şok edin. Aşırı düşünmeye veya endişeye kapıldığınızda, diğer duyularınız uykuda kalır. Çiçekleri veya uçucu yağ şişelerini koklamak, diğer duyularınızı şok etmenin harika bir yoludur ve beyninize fazla düşündüğünüz şeyden ziyade odaklanacak başka bir şey verir.

Strateji #6: Yürüyüşe Çıkın

Endişenizin ve düşüncelerinizin sizi ele geçirdiğini hissettiğinizde, yaptığınız şeyden bir adım geri atıp doğayla yeniden bağlantı kurmanız çok önemlidir. Dışarı çıkmak ve biraz temiz hava solumak bedene ve ruha iyi gelir. Tabii ki, bunu yapmanın en kolay yolu yürüyüşe çıkmak. Dışarıya çıkmak sadece endişenizi azaltmakla kalmaz, aynı zamanda ruh halinizi de yükseltir, tamamlamaya çalıştığınız göreve geri dönmeniz için size netlik ve motivasyon sağlar.

Strateji #7: Mükemmeliyetçiliği Bırakın

Mükemmel olmaya çalışmak ve fazla düşünmek el ele gider. Çoğu zaman insanlar kendilerine diğerlerinden daha fazla baskı uygulayarak kim olmaları, nasıl davranmaları ve ne giymeleri gerektiği konusunda yüksek beklentiler oluştururlar. Sosyal medya bu konularda yardımcı olmuyor. Mükemmel hayatlar, tatiller ve aileler zaman çizelgelerinize her zaman düşer, ancak bunlar gerçek hayat değildir. Ayrıca, olmaya çalışmak ve kendinizi bu görüntülerle karşılaştırmak, daha fazla düşünmeye ve endişeye yol açacaktır. Bırak gitsin.

Mükemmel olmak elde edilemez çünkü kimse mükemmel değildir!

Depresyon ve anksiyete bozukluğu nedir, belirtileri nedir?

Anksiyete bozuklukları her birey için farklı görünse de, evrensel olarak kalan bir semptom vardır: sürekli korku veya endişe. Ancak çoğu insan için kaygı belirtileri fiziksel ve psikolojik bir karışımıdır. Kaygı duygularının normal olduğunu unutmayın. Anksiyete bozukluğu, ancak en az altı aylık bir süre içinde çoğu gün anksiyete belirtileriniz varsa teşhis edilebilir. Korku duygusu ve anksiyete bozukluğu nedir?

Anksiyete bozukluğu ile yaşamak zayıflatıcı olmak zorunda değildir. Doğru bakım ile yönetilebilir. Ne zaman yardım istemenin zamanının geldiğini bilmek için bu 7 kaygı belirtisine dikkat edin.

1- Aşırı Endişe

Endişelenmek normal bir insan tepkisidir. Buradaki anahtar, “aşırı” terimidir. Endişe ettiğiniz miktar, onu tetikleyen olaydan daha ağır basıyorsa, anksiyete bozukluğunuz olabilir. Yaygın anksiyete bozukluğunun bir belirtisi olarak kabul edilmek için, endişenizin şiddetli olması ve normal, günlük görevleri tamamlama yeteneğinizi kesintiye uğratması gerekir.

2- Anormal Ajite veya Sinirli Hissetmek

Kaygı duyguları sempatik sinir sisteminizi etkiler. Kısacası, vücudunuz tehlikede olduğunuzu düşünüyor ve tepki vermeye hazırlanıyor. Sonuç olarak, kalp çarpıntısı veya titreyen, karıncalanan eller gibi fiziksel semptomlar yaşayabilirsiniz. Bu duygular sinirlilik, gergin kaslar ve ajitasyona neden olabilir.

3- Tükenmişlik

Yorgunluk hissi ya kronik olabilir ya da bir anksiyete atağından sonra ortaya çıkabilir. Yorgunsanız ve aşırı endişe duyuyorsanız, bu endişe olabilir. Ancak yorgunluk, majör depresyon veya travma sonrası stres bozukluğu da dahil olmak üzere diğer birçok sağlık durumunun ortak bir belirtisidir. Aşırı yorgunluk ve anksiyete bozukluğu nedir?

4- Huzursuzluk Duyguları

Huzursuzluk ve anksiyete bozukluğu nedir? Huzursuzluk genellikle “kenarda” hissetmek veya hareketsiz oturamamak olarak tanımlanır. Bu, çocuklarda ve gençlerde yaygın kaygı belirtilerinden biridir. En az altı aydır çoğu gün huzursuz hissediyorsanız, bu bir anksiyete bozukluğu belirtisi olabilir.

5- Konsantrasyon Sorunları

Aşırı endişe, genellikle konsantre veya odaklanmış kalmada zorluklarla sonuçlanır. Şiddetli kaygının çalışma belleğini bozduğu gösterilmiştir. Yüksek kaygı zamanlarında performansta bir düşüş görmenizin nedeni genellikle budur. Bu nedenle, konsantre olmakta güçlük çektiğinizi fark ederseniz, bu bir endişe belirtisi olabilir.

6- Uyku Sorunları – Aşırı Uyku Hali ya da Uykusuzluk

Uyku bozuklukları, kaygının en yaygın belirtilerinden biridir. Anksiyete bozukluğu olan birçok kişi için bu, uykuya dalmanın ve/veya uykuda kalmanın zor olduğu anlamına gelir. Neyse ki, kaygıyı tedavi etmek aynı zamanda herhangi bir uyku bozukluğunu veya uykusuzluğu da iyileştirir.

7- Anksiyete Atakları

Kaygı atakları, endişe veya korku bunaltıcı ve yoğun hale geldiğinde fiziksel semptomlarla sonuçlanır. Panik atak ve anksiyete bozukluğu nedir? Panik atak belirtileri terleme, nabzın hızlanması, titreme, göğüste sıkışma, nefes darlığı, mide bulantısı ve kontrolü kaybetme korkusunu içerir. Sık sık anksiyete atakları yaşıyorsanız, panik bozukluğunuz olabilir.

Kaygı Bozukluğu nedir
Anksiyete Bozukluğu Belirtileri

Kaygı Durumu ve Anksiyete Bozukluğu Nedir? Anksiyete Olduğunuzu Nasıl Anlarsınız?

Artan kaygı nedeniyle yaşanan anksiyete bozukluğu nedir? Anksiyete belirtileri, diğer birçok sağlık durumunun ortak belirtileridir. Majör depresyon, bipolar bozukluk, travma sonrası stres bozukluğu ve hatta diyabet, hipotiroidizm ve Alzheimer hastalığı gibi durumların bir işareti olabilirler.

Kaygı bozukluğu ve anksiyete bozukluğu fiziksel belirtileri nedir?

Genel olarak, anksiyete belirtilerini birbirinden ayıran şey, aşırı endişeyle birleşen yukarıdaki belirtilerdir. Anksiyete bozukluğunuz olabileceğini düşünüyorsanız, kendi kendinize teşhis koymadan önce bir uzman desteği fayda sağlar.

Hayatın bir noktasında hepimiz kaygı yaşarız . Hızlanan kalp atışı ve sığ nefesler, sizi korkunuzla yüzleşmeye ya da ondan kaçmaya hazırlar. Bizi hayatta tutmayı amaçlayan doğal bir tepki olduğu için kaygıdan kaçınamayız. Bununla birlikte, kaygı kronikleştiğinde ve fiziksel sağlığımızı etkilediğinde bir sorun haline gelir.




Duygu durumda yaşanan kaygı bozukluğu kadınları erkeklerden daha fazla etkiler. Ancak bu, bir noktada herkesi etkileyemeyeceği anlamına gelmez. Duygu bozukluğu ve anksiyete bozukluğu nedir? Hayatın stresi, önemli değişiklikler ve günlük senaryolar kaygıya neden olabilir. Önemli olan vücudumuzun buna nasıl tutunduğu ve verdiği yanıt değerlidir. Brain Center İstanbul uygulanan nefes terapisi ve meditasyon egzersizleri, yaygın anksiyete bozukluğu belirtilerini ortadan kaldırır. Sağlanan terapi desteği ile kaygı duygusunu nasıl yöneteceğinizi öğrenir ve geliştirirsiniz.

Neurofeedback terapisi ile beyin egzersizleri, kaygı bozukluğu için güçlü bir araçtır. Zihinsel olarak temiz ve fiziksel olarak harika hissetmeniz hedeflenir.

anksiyete bozukluğu nedir
Kaygı bozukluğu belirtiler

Panik Atak ve anksiyete bozukluğu nedir, vücudumuzu nasıl etkiler?

Merkezi sinir sistemine etkisi: anksiyete bozukluğu nedir?

Yaygın anksiyete bozukluğu veya uzun süreli anksiyete, beyninizin adrenalin ve kortizol gibi stres hormonlarının sürekli akışını salmasına neden olabilir. Bu hormonlar, savaş ya da kaç tepkinizden sorumludur ve genellikle sizi midenizde o çok tanınabilir düğümle baş başa bırakır. Bu hormonlar ayrıca baş dönmesine, sık baş ağrılarına ve depresyona neden olabilir. Sinir sisteminizin yüksek stresli olaylara tepki vermeye hazır olması gerekirken, bu yüksek seviyede uyanık kalmak vücudunuzun geri kalanı için sağlıklı ve iyi değildir. Yüksek stres ve anksiyete bozukluğu nedir? Çoğu durumda, uzun süreli kortizole maruz kalmak, özellikle kadınlarda kilo alımına katkıda bulunur.




Kardiyovasküler sisteme etkisi: anksiyete bozukluğu nedir?

Sinir sisteminiz adrenalin gönderdiğinde, hızlı bir kalp atışı, çarpıntı veya göğüs ağrısı fark edebilirsiniz. Bu hormon, anlık kararlar vermenize yardımcı olmak için beyne daha fazla kan konsantre olduğundan kan basıncınızı da artırır. Bununla birlikte, bu durumda kalmak, yüksek tansiyon ve kalp hastalığı ile ilgili sorunlara yol açabilir. Halihazırda kalp hastalığınız varsa veya yatkınlığınız varsa, kaygı koroner sorun şansınızı artırabilir.

Bağışıklık sistemine etkisi: anksiyete bozukluğu nedir?

GAD, vücudunuzun normale dönmesine izin vermeyen endişeli bir durumda kalmasına neden olur. Yoğun durumlarda uygun şekilde tepki vermeniz önemli olsa da, uygun olmayan şey sinir sisteminizin bu durumda kalmasıdır. Stres bozukluğu ve anksiyete bozukluğu nedir? Ara sıra stres, bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirken, uzun vadeli kaygınızı ele almamak onu zayıflatabilir. Zayıflamış bir bağışıklık sistemi ile viral enfeksiyonlara, grip veya diğer sık ​​görülen hastalıklara karşı daha savunmasızsınız.

Belirtiler Nedir: anksiyete bozukluğu nedir: Kaygı Durumu

Anksiyetenizin olup olmadığını belirlemek, vücudunuzu ve nasıl çalıştığını derinlemesine anlamayı gerektirir. Belirtileriniz için tıbbi bir nedeniniz yoksa, endişe duyabilirsiniz. Anksiyete, yani kaygı bozukluğu uzun süreli olduğunda, beraberinde depresyon görülebilir. Aynı anda 2 farklı duygu durum bozukluğu yaşanabilir. Kaygı duygusunu sağlıklı yönetmek, stresi kontrol etmektir. 

Eğer kaygı duygusunu başarıyla yönetemezsek, aşağıdaki belirtiler yaşanabilir. Bu belirtiler eğer 1 aydan fazladır varsa ve yaşam kalitenizi olumsuz etkiliyorsa, uzman desteği almak fayda sağlayacaktır. Kaygılar ve anksiyete bozukluğu nedir? Korku ve kaygı duyguları bedenimizde şu sorunlara yol açar:

  • Mide ağrısı, mide bulantısı veya sindirim sorunu
  • Sık sık baş ağrısı
  • Uykusuzluk veya uyku sorunları
  • Zayıflık ve yorgunluk
  • Nefes darlığı veya hızlı nefes alma
  • Çarpma veya hızlı kalp atış hızı
  • Kronik terleme
  • Titreme veya ellerde titreme
  • Kalıcı kas gerginliği veya ağrı

Vücut, beyninizde neler olduğunu yoğun bir şekilde yansıtır. Genellikle birçok durum, zihinsel sağlığınıza dikkat edilerek açıklanabilir. Brain Center İstanbul’da kaygı duygusuna bağlı yaşanan zihinsel ve duygusal sorunlarınızı hafifletmeye yardımcı oluyoruz.

Uygulanacak gelişim planları ile yeni bir sizi keşfetmeye hazırsanız, bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Dr. Bora Küçükyazıcı
Aile Danışmanı & Meditasyon Rehberi

Brain Center İstanbul,
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul

Randevu için Hemen Ara:

 0216 688 77 78

bireysel danışmanlık meditasyon
Brain Center Kişisel Gelişim Merkezi

Sık sorulan sorular ve cevaplar: anksiyete bozukluğu nedir?

[faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=” Soru 1: Anksiyete ne demek?” number=”1″] Cevap 1: Anksiyete, hafif veya şiddetli olabilen endişe veya korku gibi bir rahatsızlık hissidir. Herkesin hayatının bir noktasında kaygı duygusu vardır. Örneğin, bir sınava girmek, tıbbi test veya iş görüşmesi yapmak konusunda endişeli ve endişeli hissedebilirsiniz. Böyle zamanlarda endişeli hissetmek tamamen normal olabilir. Ancak bazı insanlar endişelerini kontrol etmekte zorlanırlar. Kaygı duyguları daha sabittir ve çoğu zaman günlük yaşamlarını etkileyebilir. [/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 2: Anksiyete olduğumu nasıl anlarım? ” number=”2″] Cevap 2: “Anksiyete bozukluğu” terimi, aşırı korku veya endişe içeren spesifik psikiyatrik bozuklukları ifade eder. Anksiyete çeşitleri: genelleşmiş anksiyete bozukluğu, panik bozukluğu ve panik atak, agorafobi, sosyal anksiyete bozukluğu, seçici konuşmazlık, ayrılık anksiyetesi ve  özel fobileri içerir. Obsesif kompulsif bozukluk ve travma sonrası stres bozukluğu, bazılarının depresyonla aynı anda yaşayabileceği kaygı bozukluklarıyla yakından ilişkilidir.[/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 3: Anksiyete krizi nedir? ” number=”3″] Cevap 3: Hepimizde bazen endişe, endişe ve korku duyguları vardır. Bunlar belirli durumlara verilen normal tepkiler olabilir. Örneğin, bir iş görüşmesi ya da bir faturayı zamanında ödeme konusunda endişelenebilirsiniz. Bu duygular size riskler ve zor ya da tehlikeli bir durumda ne yapmanız gerektiği konusunda bir farkındalık verebilir. Bu reaksiyon ‘savaş ya da kaç’ olarak bilinir. Beyniniz bir tehdide veya tehlikeye adrenalin ve kortizol gibi stres hormonları salgılayarak yanıt verir. Tehlike gerçek olmasa bile bu hormonlar anksiyetenin fiziksel belirtilerine neden olur. Tehdit edici durum durduğunda, vücudunuz genellikle normale döner. Ancak bir kaygı bozukluğunuz varsa, bu korku ve tehlike duyguları devam edebilir ve tehdit ortadan kalktıktan çok sonra günlük rutininizi kesintiye uğratabilir. Size her şeyin olduğundan daha kötü olduğunu hissettirebilirler. [/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 4: Anksiyetenin fiziksel belirtileri nelerdir? ” number=”4″] Cevap 4: Yorgunluk, anksiyete, panik bozukluk, kronik stres, depresyon ve diğer ruh sağlığı bozuklukları ile ilişkili en yaygın semptomlardan biridir. Belirtilerle anksiyete bozukluğu nedir? Kronik kaygı, bedeni ve zihni sürekli bir gerilim ve yüksek uyanıklık halinde bırakır. Zihin sürekli olarak dış ve iç ortamı tehditlere karşı tarar, bu da duygusal sıkıntı ve fiziksel gerginliğe yol açar. Bu sürekli yüksek uyanıklık durumu, genellikle uzun bir uykudan sonra bile devam edecek olan zihinsel ve fiziksel yorgunluğa yol açar. [/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 5: Anksiyete nasıl başlar? ” number=”5″] Cevap 5: Anksiyete bozukluğu, bir tür zihinsel sağlık durumudur. Anksiyete bozukluğunuz varsa, bazı şeylere ve durumlara korku ve dehşetle tepki verebilirsiniz. Yaygın anksiyete bozukluğu nedir? Kalp çarpıntısı ve terleme gibi fiziksel kaygı belirtileri de yaşayabilirsiniz. Biraz endişe duymanız normaldir. İş yerindeki bir problemin üstesinden gelmeniz, bir mülakata gitmeniz, bir test yaptırmanız veya önemli bir karar vermeniz gerektiğinde endişeli veya gergin hissedebilirsiniz. Ve kaygı bile faydalı olabilir. Örneğin kaygı, tehlikeli durumları fark etmemize yardımcı olur ve dikkatimizi odaklar, böylece güvende kalırız. [/faq_item][/faq]
Bu yazıyı paylaşabilirsiniz:

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Call Now ButtonRANDEVU ALABİLİRSİNİZ