Psikolog

Anksiyete Krizi Nedir? 5 Çözüm İpucu

Anksiyete krizi nedir? Panik atak belirtisi ve anksiyete krizi farkı nedir? Yaygın anksiyete bozukluğu nedir? En sık görülen anksiyete belirtisi nedir? anksiyete krizi ne kadar sürer? Yaygın anksiyete krizi geçiren biri ne yapmalıdır? Yapılması gerekenler anksiyete krizi nedir? Hangi belirti ile anksiyete krizi geçirdiğimi nasıl anlarım? Bu ve benzeri soruların cevaplarını birlikte inceleyeceğiz.

Dünya her zaman değişiyor. Beklemediğimiz korkutucu ve belirsiz şeyler yaşanabiliyor.

Hayatın belirsizlikleri birçok insanda artan stres ve kaygıya neden olabilir. Bu artış özellikle kriz zamanlarında geçerlidir. Halihazırda anksiyete veya depresyon gibi bir zihinsel sağlık durumundan muzdarip olan kişiler genellikle semptomlarında bir artış yaşayabilir. Ek olarak, normalde aşırı kaygı ve stres yaşamayanlar da sıklıkla kendilerini bir akıl sağlığı krizinin içinde bulabilirler.




Bir kriz, ekonomik mücadeleler gibi dünya genelinde veya topluluğunuzda birçok insanı etkileyen büyük ölçekli bir olay olabilir. Veya ilişkilerde veya yaşam koşullarındaki değişikliklerle birlikte kişisel düzeyde de bir kriz olabilir. Sosyal anksiyete krizi nedir? Kriz nasıl ortaya çıkarsa çıksın, bir krizde kaygıyla nasıl başa çıkılacağı konusunda hazırlıklı olmak önemlidir. Artan stresle nasıl başa çıkılacağını, kaygının nasıl azaltılacağını ve ciddi bir zihinsel sağlık krizinde ne yapılması gerektiğini tartışacağız.

Mutluluk gibi, üzüntü ve keder de doğal insan duygularıdır. Ancak majör bir depresif/duygudurum bozukluğu sağlıklı değildir ve hafife alınmamalıdır. Depresyon ve anksiyete yaygın teşhis edilebilir durumlardır; ancak tedavi edilmezse ciddi sağlık komplikasyonlarına yol açabilir.

Anksiyete krizi nedir? En sık anksiyete belirtisi nedir?

Günlük endişelerden bir aile üyesiyle anlaşmazlıklara, okul veya işteki son teslim tarihlerine kadar hemen hemen her şey anksiyete ataklarının tetikleyicisi olabilir. Anksiyete atakları, zihninizi ve bedeninizi savaş ya da uçuş moduna sokar, yüksek bilişsel işlevlerinizi bozar ve sindirim sisteminizi bozar. Duygusal ve bedensel belirti ile anksiyete krizi nedir? Kendinizi bu durumdan kurtarmak için sağlam bir zemin bulmaktan aciz, mantıksız, fiziksel olarak hasta ve yetersiz hissedebilirsiniz. Anksiyete atağı başladığında, kendinizi sarmal olmaktan alıkoymak imkansız gelebilir, ancak panik anlarında güçsüz değilsiniz.

Anksiyete krizi, bir kişi kötü bir şey olacağından korktuğunda ortaya çıkabilir. 

Yaygın kaygı bozukluğu ve anksiyete, genellikle belirli bir konu veya endişe ile ilgili olan korku veya endişe hissini ifade eden tıbbi olmayan bir terimdir. Anksiyete atağı genellikle meydana gelebilecek belirli bir olay veya sorundan korkmayı içerir. En sık gözlenen semptomlar endişe, huzursuzluk ve muhtemelen kalp hızındaki değişiklikler gibi fiziksel durumları içerir. Depresyon belirtileri nelerdir, şu linkte inceleyebilirsiniz: Depresyonun 2 Temel Belirtisi nedir?

Anksiyete krizi, panik ataktan farklıdır!

Anksiyete krizi nedir, panik bozukluğunun bir parçası olarak ortaya çıkabilir. Yaygın görülen anksiyete atağı sırasında yaşananlar ve panik atak arasındaki farkları inceleyelim.




Kaygı artışı ve anksiyete krizi nedir, özellikleri:

  • sınav, işyeri sorunları, sağlık sorunu veya ilişki sorunu gibi belirli bir tetikleyici olabilir.
  • teşhis edilmesi zordur.
  • panik ataktan daha az şiddetlidir.
  • genellikle bir kişi endişeli hissettiğinde yavaş yavaş gelişir.
  • kalp çarpıntısı veya mide barsak sorunları, gibi fiziksel semptomları içerir.
anksiyete krizi nedir
Anksiyete nedir?

Panik atak krizi özellikleri nedir:

  • Panik atak krizine neden olan belirli bir tetikleyici yoktur.
  • teşhis edilebilir bir durum olan panik bozukluğunun bir belirtisi olabilir.
  • şiddetli semptomları vardır.
  • bir kişinin sakin veya endişeli hissedip hissetmediği krizin düzeyini belirler.
  • kişinin tamamen kontrolünü kaybetmesinden veya yakın bir ölümden korkmasına neden olacak kadar yoğun fiziksel semptomlar ve korku duygularını içerir.
  • olumsuz etki devam edebilir, ancak genellikle aniden ve beklenmedik bir şekilde ortaya çıkar ve birkaç dakika ile bir saat arasında sürebilir.

Uygulanacak 5 ipucu: anksiyete krizi nedir, nasıl yönetilir?

1- Sağlıklı yemek seçimleri yapın. Sağlıklı yiyecekler fiziksel olarak daha iyi hissetmenize yardımcı olur ve ruh halinizi iyileştirmeye yardımcı olabilir. İştahsızlık yaşıyorsanız, yemek istemek zor olabilir, ancak sağlıklı beslenmeye devam etmek önemlidir.

2- Egzersiz yapmak. Temiz havada dışarıda yürüyüş yapmak stres ve kaygıyı azaltmaya yardımcı olabilir. Yoga yapmak egzersiz ve meditasyonu birleştirir ve faydalı olabilir. Bazı fiziksel aktiviteleri entegre etmek, stres kaygısını azaltmaya ve fiziksel olarak nasıl hissettiğinizi iyileştirmeye yardımcı olabilir.




3- Kendiniz için zaman kazanın. Zevk aldığınız ve rahatlatıcı bir şey yaparak biraz zaman geçirin. Günlük aktivitelerinizden uzaklaşmak, stresi azaltmaya ve ruh halinizi iyileştirmeye yardımcı olabilir. Yaygın anksiyete krizi nedir? Çizim yapmaktan hoşlanıyorsanız, yaşadığınız krizden kafanızı dağıtmak için günde yarım saatinizi çizim yaparak geçirin.

4- Yeterli uyku almak. Stresliyken uyumak zor olsa da, mutlu ve sağlıklı kalmak için yeterince uyumak önemlidir. Uykuya dalmakta zorlanıyorsanız, yatmadan önce meditasyon ve gevşeme teknikleri uygulayarak zaman geçirin.

5- Stres yaratan faktörlere yaşamınızda ara verin. Güncel olaylar veya diğer büyük ölçekli krizler hakkında endişeleniyorsanız, endişeye yol açabilecek haberlerden ve diğer kaynaklardan biraz zaman ayırın.

anksiyete krizi nedir
Anksiyete nasıl geçer?

Yaşanacak anksiyete krizinde ilk olarak nefesinize odaklanın. Derin nefes almaya başlayın! Zihniniz endişeyle sarsıldığında, vücudunuz da acı çeker. Hiperventilasyonu, titremeyi ve sinirsel seğirmeyi yavaşlatmak için nefes almaya ve nefes vermeye odaklanın. Atak olarak anksiyete krizi nedir? Nefes almak, kendinizi çaresiz hissettiğiniz anlarda her zaman kontrol edebileceğiniz bir şeydir. Duygu ve düşünceleri sakinleştirmek için uygulanacak meditasyon teknikleri hakkında bilgileri şu linkte inceleyebilirsiniz: Yeni başlayanlar için meditasyon nedir?

Dikkatinizi yeniden nefesinize odaklamak, yarışan zihninizi yavaşlatmaya ve vücudunuzu sakinleştirmeye yardımcı olacaktır.

Olumsuz veya olumlu doğasına bakılmaksızın düşüncelerinizi ve duygularınızı biriktirmek, ruhunuza toksik etki yaratabilir. Yaşanacak anksiyete krizinde, aklınızda dönen tüm düşünceleri yazmayı deneyin. Bu, beyninize ve ellerinize yapacak amaca yönelik bir aktivite verecek ve zor duyguları kağıt üzerinde ifade ederek işlemenize yardımcı olacaktır.




Ayrıca bu defteri ve notlarınızı daha sonra sakin bir zamanınızda tekrar gözden geçirin. Yaşadığınız duygu yoğunluğunun gerçeği yansıtıp yansıtmadığını inceleyin. Sıkıntıya neden olan sorun için kendi çözüm adımlarınıza odaklanmanız fayda sağlayacaktır. Böylece anksiyete krizi nedir ve neler yaşanır konusunda kendi deneyimlerinizi gözden geçirmiş olursunuz.

Eğer kaygı ve anksiyete atakları yaşıyorsanız, durum analizi ve çözüm adımları için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Sizlere yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.

Randevu için Hemen Ara:
 0216 688 77 78

Dr. Bora Küçükyazıcı
Klinik Psikoloji PhD & Meditasyon Eğitmeni

Brain Center İstanbul
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul

 

doktor bora küçükyazıcı
Brain Center İstanbul Kişisel Gelişim Merkezi
Bu yazıyı paylaşabilirsiniz:

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. kaygı düzeyim arttığında nefesim kesiliyor. panik atak krizi yaşıyorum. bu anksiyete krizi nedir ve nasıl kontrol ederim araştırıken bu sayfayı buldum. anksiyete krizi için uygulanacak 5 öneriden özellikle 3.sünü önemsiyorum. yaşam stresini kontrol etmeyi öğrenmeliyim.

    1. Sosyal anksiyete bozukluğu nedir? anksiyete krizi nasıl geçer? Anksiyete bazı durumlarda, bazen de yararlıdır. Ancak, yaşadığınız kaygı belirtilerinin, bir kaygı bozukluğuna hak kazanmaya yetecek kadar önemli olabileceğini nasıl anlarsınız? Aile hekiminizle veya eğitimli bir ruh sağlığı uzmanıyla görüşmeniz iyi bir ilk adımdır. Bununla birlikte, bu ziyarete hazırlanırken veya bir ziyaretin gerekli olup olmadığına karar verirken, profesyonellerin bir anksiyete bozukluğunu teşhis etmede ne aradıklarını anlamaya yardımcı olabilir. Yetişkinlerin birden fazla anksiyete bozukluğunun anksiyete semptomlarını yaşaması yaygındır. Endişenizi yapmak için bir zaman ve yer seçin ve bunu her gün aynı yer ve zamanda yapın. 30 dakikanızı korkularınızı ve onlar hakkında neler yapabileceğinizi düşünerek geçirin. anksiyete tedavisi için uygulanacak meditasyon teknikleri şunlardır: yeni başlayanlar için meditasyon

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Call Now ButtonRANDEVU ALABİLİRSİNİZ