Mutlu Yaşam

depresyona ne iyi gelir? ⚡ 10 İpucunu İncele 🔆

Depresyondan kurtulmak için ne yemeliyiz? Depresyon ilaçsız nasıl geçer?

Depresyona ne iyi gelir? Depresyona giren insan ne yapmalı?

İçindekiler

Kendimizi depresyonda bulduğumuzda, depresyona ne iyi gelir? Mutsuzluk ve depresyon ilaçsız nasıl geçer? Yaygın depresyon belirtisi nasıl olur? Mutsuzluk ile depresyon nasıl başlar? İlaçsız depresyon tedavisi nasıldır? Hızla depresyondan kurtulmak için ne yapmam gerek? Tüm bu soruların yanıtlarını inceleyeceğiz, hazırsanız başlıyoruz. Bu linkte depresyon sözleri ve kişisel gelişim sözleri inceleyebilirsiniz.

depresyondan nasıl çıkılır depresyona ne iyi gelir
depresyon ile nasıl baş edilir

bunalıma ne iyi gelir? depresyona iyi gelen şeyler nedir?

Herkes zaman zaman üzgün olsa da, eğer bu durum iki haftadan fazla sürerse klinik depresyon olduğu anlamına gelebilir. Major depresyon, diğer semptomlarla birlikte ortaya çıkan, en az iki hafta süren ve kişinin hayatını olumsuz etkileyecek kadar şiddetli olan bir üzüntü, sinirlilik veya düşük motivasyon dönemidir. Detaylı İncele: depresyon belirtisi nasıl başlar?

Depresyon bir zayıflık belirtisi veya bir karakter durumu değildir. Hayat boyu depresyona yakalanma ihtimali erkekler için %8-12  kadınlar için %14-20 oranındadır.

Depresif bozukluklar duygu durum bozuklukları ile karakterize edilir ve neden kişinin nasıl düşündüğünü, hissettiğini ve başkalarıyla nasıl etkileşime girdiğini etkiler. Depresyonu olan kişiler, depresif belirti ve semptomları bile bildirmeyebilir ve bunun yerine baş ağrısı, karın ağrısı, kas ağrısı ve yorgunluk gibi somatik veya fiziksel semptomlar için doktorlarına başvurabilirler. Bireyler ayrıca sinirlilikten veya konsantrasyon sorunlarından şikayet edebilirler.

Bu bozukluğun başlangıçta teşhis edilmesi zor olabilir, çünkü birçok kişi depresyonun kesin belirtilerini ve semptomlarını göstermeyebilir. Ruhsal Bozuklukların Teşhis ve İstatistik El Kitabı, Beşinci Baskı (DSM V) ‘ye göre, aşağıdaki semptomlardan en az beşi, iki haftalık bir süre içinde semptomlardan en az biri depresif ruh hali ile mevcut olmalıdır. Ek olarak, bu semptomlar sosyal ve mesleki işlevsellikte belirgin sıkıntıya neden olmalıdır. Yaygın kronik depresyon nedir?

Mutsuzluk ve depresyondan kurtulmak için yapılması gerekenler nedir?

Depresyonun en belirgin semptomları genellikle hüzünlü veya huzursuz bir ruh hali ve / veya eskiden zevkli olan aktivitelerin hepsine veya çoğuna ilgi kaybıdır. Deprseyondaki kişiler, yanlış hiçbir şey yapmadıkları halde suçluluk hissedebilir, kendilerini değersiz, umutsuz hissedebilirler. Yaşam modunu düşüren depresyon ne demek?

Depresyon, diğer birçok tıbbi sorunu, özellikle kronik ağrı şikayetini artırabilir. Bazı beyin kimyasalları ağrıyı ve ruh halini pozitif etkiler. Depresyondan kurtulmak için yapılması gerekenler, fiziksel şikayetleri ve sonuçlarını iyileştirme eğilimindedir.

1- Okumak: Bazen, iyi bir gizem kitabında kaybolmaktan veya antik tarih hakkında bilgi edinmek için biraz zaman harcamaktan daha iyi bir şey yoktur. İlgi alanınız ne olursa olsun, muhtemelen bu konuda bir kitap vardır ve okumak, beyninizi uyarırken kendinizi mutsuz düşüncelerden uzaklaştırmanın mükemmel bir yoludur . Dergiler, grafik romanlar, gazeteler ve çizgi romanlar da geçerli okuma materyalleridir.

Tedavi edilmeyen depresyonla yaşamak, potansiyel olarak kendine zarar verme, yeme bozuklukları ve hatta yaşam kalitesinde bozulmaya yol açabilir. Bu nedenle, depresyonun belirtilerini ve semptomlarını tanımak önemlidir. Böylece depresyondan kurtulmanın yolları ile bu mücadelenin üstesinden gelmek ve sağlıklı ve mutlu bir yaşam sürmek için sağlanır.

🧮 depresyon testi hemen uygula 🎯 

Tümünü Gör

anksiyete ve depresyona iyi gelen şeyler nedir?

7- Parkta kitap okumak: Bazen kalabalık bir insan kalabalığı arasında olmak rahatlatıcı olabilir. Kendinizi daha az yalnız ve izole hissetmenizi sağlar. Güneşli bir günde bir parkta iyi bir kitap ve belki de birkaç küçük atıştırmalıkla oturmak, depresyonla savaşmak için en basit aktivitelerden biri olabilir.

Doğada zaman geçirmek, bir kişinin ruh hali üzerinde pozitif güçlü bir etkiye sahiptir.

8- Sevdiğiniz lezzetleri deneyin: Kendiniz için yemek hazırlamak, meşgul olmanın, yaratıcı bir şeyler yapmanın ve sonunda lezzetli bir şeyler yemenin harika bir yoludur. Yeni tarifler deneyin veya eski favorileri yapın. Pişirmeyi tercih ediyorsanız, bir turta veya en sevdiğiniz kurabiyelerden oluşan bir parti hazırlayın.

9- Yaşam hedeflerinizi gözden geçirin: Size başarı hissi veren, uygulanabilir hedefler bulmalısınız. Çoğu insan, mantıksız veya uygulanamaz hedefler koydukları için hedeflerden bahsederken kendilerini suçlu hissederler. Kontrol edebileceğiniz ve sizin için gerçekçi, ölçülebilir hedefler belirleyin.

Hedefinizde bir şeyler ters giderse, bu adımdan öğrendiklerinize odaklanmayı seçin! Ayrıca, ilerlemenizi başkalarıyla karşılaştırırken dikkatli olun. Genellikle en büyük zayıflığımızı başka birinin en büyük gücüyle karşılaştırırız. Bu adil değil (ve genellikle zaten doğru değil).

10- Bahçecilik: Bitkilerle, özellikle ellerinizle çalışmanın, depresyonun şiddetini azalttığı kanıtlanmıştır. Odaklanmanıza yardımcı olur ve zihninizin mutsuz ve yararsız düşüncelere kaymasını önler. Artı, nihai ürünler bir gurur duygusu sağlar. Pencere kenarında veya arka bahçenizde birkaç bitki ile başlayabilirsiniz. Ayrıca bahçe yapmak için bir arsa kiralamayı veya topluluk bahçelerinde gönüllü olmayı da düşünebilirsiniz.

Depresyon çözüm adımları konusunda size yardımcı olmak için buradayız. Bizimle hemen iletişime geçerek, stres faktörlerini nasıl ortadan kaldıracağınız ve hayatı nasıl kolaylaştıracağınızı planlamaya başlayın.

👨‍⚕️ Dr. Bora Küçükyazıcı
Tıp Doktoru 🧠 NöroPsikoloji PhD

🏥 Brain Center ® İstanbul
🍀 Kişisel Gelişim Merkezi
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul 🌍

Depresyon Randevusu  📞 0216 688 77 78 

doktor bora küçükyazıcı depresyona ne iyi gelir
Brain Center İstanbul Kişisel Gelişim Merkezi

Kaynaklar ve ileri düzey araştırma depresyona ne iyi gelir:

  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18227917/
  • https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10400419.2017.1376505
  • https://www.researchgate.net/publication/230783811_Cognitive_Bibliotherapy_for_Mild_Depressive_Symptomatology_Randomized_Clinical_Trial_of_Efficacy_and_Mechanisms_of_Change
  • https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1365-2648.2010.05383.x
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC474733/
  • https://www.nature.com/articles/srep45273
  • https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/articles/mental-benefits-of-exercise

Dr. Bora Küçükyazıcı

👨‍⚕️ Tıp Doktoru 🧠 Nöro-Psikoloji PhD olarak Brain Center İstanbul kurucusu, dikkat testi ölçümleri, evlilik terapisti, ilişki danışmanı, meditasyon eğitmeni ve nefes terapistidir. 🎯 Nörobilim gelişmeleri ve spritüel kişisel gelişim alanlarında köşe yazıları yayınlamaktadır. 🌌 Pleiades meditasyon tekniği ile kozmik yeniden bağlantı konusunda seanslar düzenlemektedir. 📺 Psiko-Sinema yazıları ile film analizleri ve gizli ipuçlarını kaleme almaktadır. 🔎  Antik çağ arkeolojisi ve tarih öncesi medeniyetler hakkında araştrma ve incelemeler yapmaktadır.📸 Amatör gezgin ve fotoğrafçı olarak Türkiye ve dünyayı keşfetmektedir. 📲 Instagram profili buradadır. 📍 DoktorTakvimi profili buradadır. Doktor Bora Küçükyazıcı tarafından verilen eğitim ve seminerleri burada inceleyiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Konuşmayı Görüntüle
Randevu İletişimi
Hangi konuda randevu istiyorsunuz?