Psikolog

Dikkat Dağınıklığı için Ne Yapmalıyım? 2022 Güncel

Dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım? Çalışırken dikkat dağınıklığı neden olur? Dikkat neden dağılır? Derslerde dikkat dağınıklığı nasıl geçer? Dikkati odaklamak için ne yapılmalıdır? Dikkat dağınıklığı nasıl düzelir? Tüm bu soruların cevaplarını birlikte inceleyeceğiz.

Bilgiyi öğrenmek veya bir beceri geliştirmek için güçlü bir arzunuz yoksa, tüm dikkatinizi tek bir yere odaklamak zor olabilir. Televizyon, akıllı telefonlar, sosyal medya, arkadaşlar ve aile, sizi okulda başarılı olma hedefinizden uzaklaştırabilir. Odaklanmanıza yardımcı olacak bir ortam yaratın.  Bazen dikkat süresi ile karıştırılır, ancak dikkat süresi bir şeye konsantre olabileceğiniz sürenin uzunluğunu ifade eder.

Dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım?

Derslerdeki dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım? Hem dikkat süresi hem de konsantrasyon birkaç nedenden dolayı değişebilir. Bazı insanlar dikkat dağıtıcı şeyleri ayarlamada daha zorlanırlar. Yaş ve uykusuzluk konsantrasyonu etkileyebilir. Çoğu insan yaşlandıkça işleri daha kolay unutur ve konsantrasyonun azalması hafıza kaybına eşlik edebilir. Beyin sarsıntısı gibi kafa veya beyin yaralanmalarının yanı sıra belirli zihinsel sağlık koşulları da konsantrasyonu etkileyebilir.

Konsantrasyon, şu anda üzerinde çalıştığınız veya öğrendiğiniz her şeye yönelttiğiniz zihinsel çabayı ifade eder.

Çalışma sürenizi en üst düzeye çıkaran bir program belirleyin. Farklı çalışma tekniklerini deneyin, dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım ve çok fazla bunalmamak için molalar verin. İşte, çalışmaya odaklanmanızı artırmanıza yardımcı olmak için bilim adamlarının bulduğu en iyi püf noktalarından bazılarını sizlerle paylaşıyoruz.

evde dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım?

İdeal Bir Çalışma Ortamı Nasıl Olmalıdır?

Sınavlara hazırlanırken dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım? Öncelikle, dikkat dağıtıcı şeylerden kurtulun. Doğru noktayı seçin. Konsantre olmak için dikkatinizi dağıtacağını bildiğiniz şeyleri ortadan kaldırmalısınız. Mobil cihazlarda saat kurun. Televizyonu kapat. Web tarayıcınızdaki diğer sayfaları kapatın. Yüksek sesler çıkaran insanlardan uzak durun. Masa başında bir sandalyeye dik oturun. Yatağa yatmayın veya sizi uyutacağını bildiğiniz bir pozisyonda yatmayın. Yalnızca ders çalışmak için kullanılan bir alan seçin. Çok geçmeden, vücudunuz o alanı o aktiviteyle ilişkilendirecek ve konsantre olmak daha kolay olacaktır.

Aydınlık bir odada çalışın. Bu, gözlerinizi bir kitapta, notlarınızda veya bir bilgisayar ekranında çok fazla yormaktan koruyacaktır. Parlak ışıklar sizi uykuya dalmaktan da alıkoyacaktır. Rahat bir sandalye istiyorsun. Sırtınızda veya boynunuzda hiçbir gerginlik olmamalıdır. Acı, korkunç bir dikkat dağıtıcıdır.

Hazırlanmak için 1 Dakika Ayırın!

İşe başlamak istemiyorsanız, kendinizi zihinsel olarak hazırlamak için 1 dakikanızı ayırın. Bazen işe veya okula gitmek bile istemeyebilirsiniz. Bu olduğunda, kendinizi zihinsel olarak hazırlamak için bir dakikanızı ayırın ve dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım, düşünün. Bir dakikalığına bir zamanlayıcı ayarlayın ve kendinize zamanlayıcı kapandığında çalışmaya başlayacağınızı söyleyin. Bunu yaparak, dakika sonunda işe koyulma olasılığınız çok daha yüksek olacak.

Odaklanmak için kendinize 1 dakika ayırın: Uygulama Niyeti

Kendinize bir şey yapma niyetini her işaret ettiğinizde, o göreve başlamayı kolaylaştırır. Bu durumda, uygulama niyeti, ertelemek istiyorsanız, bir çalışma seansına başlamadan önce bir dakika için bir zamanlayıcı ayarlamaktır. Yani, kendinizi çalışmaya başlamak için motive etmekte zorlanıyorsanız , bir dakikanızı ayırın ve kendinizi zihinsel olarak hazırlayın. Bunu yaparak, yaşadığınız direnci ortadan kaldıracaksınız.

Dikkat Dağınıklığı için Ne Yapmalıyım?
Dikkat Dağınıklığı için Ne Yapmalıyım?

ödevlerde ders çalışırken dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım?

Etkili Verimli Ders Çalışma Planı Nasıl Oluşturulur? Dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım? Günün ilk çalışma seansınızdan önce, gün için bir plan oluşturun. Planı olabildiğince ayrıntılı yapın. Bunun için iyi bir sebep var. Her çalışma seansında neyi başaracağınız konusunda net olmalısınız. Örneğin, “X Dersini Çalışmak” yeterince ayrıntılı bir çalışma planı değildir.

Yeterli ayrıntıya sahip bir plan örneği: “Fen bilgisi ders kitabının 25 ila 32. sayfalarını okuyun ve bir özet diyagramı oluşturun.”

Bir görevi ayrıntılı bileşenlere böldüğünüzde, belirtilen çalışma süresi içinde başarılabilir olup olmadığı konusunda daha iyi bir fikriniz olacaktır. Ayrıntılı bir plan oluşturmanın bir başka avantajı, ilerlemenizi değerlendirmenin daha kolay hale gelmesidir.

Çalışma sürenizin yarısındaysanız ve başarmayı planladığınız şeyin yarısını zaten tamamladıysanız, doğru yolda olduğunuzu bilirsiniz. Etkili çalışmanın önemli bir parçası, her çalışma seansı sırasında üzerinde çalışılacak belirli görevler belirlemektir.

O gün için çalışma hedeflerinizi yazın. Ne istiyorsun, dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım ya da neyi başarman gerekiyor? Yapılabilir olduklarından emin olun. Haftada 10 sayfa yazmanız gerekiyorsa, kendinizi 5 gün boyunca günde 2 sayfa yazmaya programlayın. Görev artık göz korkutucu ve cesaret kırıcı görünmeyecek. Bu, ister bir kitap okumanız, bir sınava çalışmanız, ister fen bilgisi dersi için bir şeyler oluşturmanız gerekse de herhangi bir ödev için işe yarar. Görevi yönetilebilir parçalara ayırın.

Dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım?
Dikkati Odaklamak için Yapılması Gerekenler

sınavda dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım?

“Süreç Odaklı Olmak” ve “Sonuç Odaklı Olmak” Farkları Nedir? 

Girdiğim sınavda dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım? Çalışırken odaklanmanın bir başka yolu da ilk etapta neden çok çalışmak istediğiniz konusunda net olmaktır. Çok çalışmak istediğiniz nedenleri yazın ve dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım belirleyin. Listeyi elinizin altında bulundurun, böylece konsantrasyonunuzu kaybederken bu nedenleri kendinize hatırlatabilirsiniz. Örneğin şunları yazabilirsiniz:

  • Daha bilgili bir insan olmak istiyorum.
  • Daha kendi kendine yeten bir insan olmak istiyorum.
  • Daima elimden gelenin en iyisini yapma alışkanlığını geliştirmek istiyorum.
  • Eğitim fırsatlarımdan en iyi şekilde yararlanmak ve elimden geldiğince çok şey öğrenmek istiyorum.

Sonuç odaklı nedenlerden ziyade süreç odaklı nedenlere odaklanmalısınız. 

Çünkü sonuçlar genellikle sizin kontrolünüz dışındadır, oysa süreç her zaman sizin kontrolünüzdedir. Örneğin, tüm denekleriniz için A almanın sonucu, bazı açılardan kontrolünüzün dışındadır. Ancak her gün toplam en az 2 saat ders çalışmak, kontrolünüz dahilinde olan bir süreçtir. İşte sonuçtan ziyade sürece odaklanmak için başka bir neden.

Sonuç, ancak uzak bir gelecekte geçebilecek bir şey olabilir. Öte yandan, süreç her gün uğraştığınız bir şeydir. Sürecin başarısını ölçmek, sonuca ulaşılmasından çok daha etkilidir.

ders çalışma programı hazırlama
Ders Çalışma Programı Nasıl Hazırlanır?

ders çalışırken dikkat dağınıklığı ve odaklanma sorunu nasıl çözülür?

En iyi ders çalışma programı nasıl olmalıdır? Evde ders çalışma programı düzeni nedir? Ders çalışırken dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım? Konsantrasyon egzersizi yapmak faydalıdır. Konsantrasyon antrenmanları genellikle odaklanmakta güçlük çeken çocuklara yardımcı olur. Bu zihinsel antrenman, belirli bir süre boyunca bir aktiviteye tamamen dikkat çekmeyi içerir. Dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım? Şu etkinlikleri deneyin:

  • 15 dakika boyunca çizin veya karalayın.
  • Başka biriyle küçük kağıttan bir top atarak birkaç dakika geçirin.
  • 3 ila 5 dakikalık bir zamanlayıcı ayarlayın. Mümkün olduğunca az göz kırpmaya çalışın.

Aktivitelerden birini tamamladıktan sonra, çocuğunuzdan deneyim sırasında hissettiklerini kısa bir özet veya taslak olarak yazmasını isteyin.

Küçük çocuklar, duygularını ifade etmek için basitçe kelimeleri kullanabilir. Konsantrasyonlarını nerede kaybettikleri ve yeniden odaklanmayı nasıl başardıkları hakkında konuşmak, günlük görevlerde kullanmak için bu becerileri geliştirmelerine yardımcı olabilir. Konsantrasyon antrenmanı yetişkinlere de fayda sağlayabilir, bu yüzden kendiniz denemekten çekinmeyin.

Tamamladığınız tüm görevleri takip edin. Her gün tamamladığınız tüm görevlerin kaydını tutun. Bu iki nedenden dolayı önemlidir:

  1. İlk olarak, çalışma planınızda belirlenen hedefleri karşılayıp karşılamadığınızı izlemenize olanak tanır. Hedeflerinize ulaşamıyorsanız, görevler için gereken süreyi hafife almış olabilirsiniz. Ancak görevlerinizi ayıracak zamanla tamamlıyorsanız, hedeflerinizi daha yükseğe koyabilirsiniz.
  2. İkincisi, moraliniz için ilerleme kaydettiğinizi görmek önemlidir. Ders çalışmak, ilerlemeyi ölçmenin her zaman kolay olmadığı bir faaliyettir. Ancak tamamladığınız görevleri takip ettiğinizde, yaptığınız ilerleme hakkında daha net olacaksınız. Bu size üretken olduğunuzu hatırlatacak ve sizi motive edecek.

sınavlarda dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım? Masa düzeni nasıl olmalıdır?

Evde dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım? Etkili ve verimli ders çalışma düzeni nasıl olmalıdır? Etkili ders nasıl çalışılır? Sadece mevcut göreviniz için ihtiyaç duyduğunuz malzemeleri masanıza koymalısınız. Beyin, bilgileri düzenli bir ortamda daha etkili bir şekilde işleyebilir. Bu nedenle, masanıza yalnızca elinizdeki görevi tamamlamak için ihtiyacınız olan öğeleri yerleştirmek iyi bir fikirdir. Örneğin, bu yalnızca ödev, kalem, kurşun kalem, silgi ve hesap makinesinden oluşabilir.

Çalışma seansınız sırasında ihtiyaç duyacağınız öğelerin bir listesini yapın.

Masanızda yalnızca bu öğelerin bulunduğundan emin olun. Çalışma alanınız düzensiz ise dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım: işe başlamadan önce birkaç dakika toparlayın. Her şeyin düzenli ve düzenli olması zihninizde sakinleştirici bir etkiye sahiptir ve konsantre olmanıza yardımcı olur.

Nefes terapisi nedir: dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım?

Her çalışma seansından önce derin nefes terapisi ve nefes egzersizleri yaparak beyninizi hazırlayın. Derin nefes egzersizleri zihninizin odaklanma yeteneğini artırır. Neuroscience Trinity College Institute merkezinde, noradrenalin molekülünün nefes egzersizlerine etkisi incelendi. Noradrenalin, konsantrasyonunuzu etkileyen bir nörotransmiter olarak işlev görmektedir.

Nefes alıp vermenizi düzenleyerek, noradrenalin seviyenizi optimize edebilirsiniz.

Araştırma sonucu, “nefes merkezli uygulamalar ile zihnin kararlılığı arasında güçlü bir bağlantı olduğu” kanıtlanmıştır. İşte çalışmaya başlamadan önce zihninize sakinlik ve odaklanma getirecek basit bir nefes egzersizi:

  • Gözlerinizi kapatın ve burnunuzdan 4 saniye derin bir nefes alın.
  • Ciğerlerinizin hava ile dolu olduğunu hissettiğinizde nefesinizi 2 saniye tutun.
  • Ardından 4 saniye boyunca burnunuzdan yavaşça nefes verin.
  • Bu egzersizi her çalışma seansı başlamadan önce arka arkaya üç kez yapın.

Sizi ne kadar rahatlattığını görmek için şimdi bu 4 adımı hemen deneyin!

ders çalışırken dikkat dağınıklığı nasıl giderilir
Ders Çalışırken Dikkat Dağınıklığı Nasıl Giderilir?

Etkili Ders Tekniği: 5 Tane Daha Kuralı

“5 Tane Daha” kuralını deneyin. Bazen ders çalışmanızı sağlamak için kendinizle akıl oyunları oynamak gerekir. Ders çalışmayı, soru çözmeyi bırakıp, masadan kalkmadan önce, yalnızca beş şey daha veya beş dakika daha yapmanız gerektiğini söyleyin. Bunları bitirdikten sonra, “beş tane daha yapın“.

Görevleri daha küçük parçalara bölmek, daha kısa konsantrasyon aralıklarına sahip olanlar için işleri kolaylaştırır ve zihninizin daha uzun süre çalışmasını sağlar. Çalışmanız bitmeden 5 soru daha çözün ve öyle tamamlayın çalışmayı! Dikkat geliştiren neurofeedback nedir?

Masadan kalkmadan önce 5 dakika daha devam edin soru çözmeye. Okuduğunuz kitaptan 5 sayfa daha tamamlayarak, o şekilde yerleştirin kitap ayıracını.

Başarı sizinle olsun. Size yardımcı olmak için buradayız. Bizimle hemen iletişime geçerek, dikkat dağınıklığı olumsuz faktörlerini nasıl ortadan kaldıracağınız veya ders çalışmayı nasıl kolaylaştıracağınızı planlamaya başlayın.

👨‍⚕️ Dr. Bora Küçükyazıcı
Klinik Psikoloji PhD  Meditasyon Eğitmeni

🏠 Brain Center ® İstanbul ☯️ Kişisel Gelişim Merkezi
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul 🌍

Dikkat Testi Randevusu 📲
 0216 688 77 78 

doktor bora küçükyazıcı

Sık sorulan sorular ve cevaplar: dikkat dağınıklığı için ne yapmalıyım?

[faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 1: Dikkat dağınıklığı düzelir mi?” number=”1″] Cevap 1: Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB), tipik olarak erken çocukluk döneminde teşhis edilen beyin temelli bir bozukluktur, ancak en son istatistikler yaşam boyu yaygınlığın %8.3 olduğunu göstermektedir. 1  DEHB için ortalama başlangıç ​​yaşı 7 iken, araştırmalar bu çocukların %60’ının yetişkinliğe kadar semptomlar göstereceğini göstermektedir. 2  Çocuklar DEHB’yi “büyümez”. Bunu akılda tutarak, ergenlerin semptomlarını üniversite düzeyinde yönetmelerine yardımcı olacak çalışma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak çok önemlidir.[/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 2: Dikkat dağınıklığı nasıl iyileşir?” number=”2″] Cevap 2: Pek çok çocuğun davranışlarının yönetilmesinin zor olduğu zamanlar olur. Ancak DEHB’li çocuklarda  sık ve şiddetli hiperaktivite, dürtüsellik ve dikkatsizlik belirtileri görülür. Ayrıca “yürütme işlevi becerileri” ile de mücadele ederler – önce hangi görevlerin başlayacağını organize etmek, zamanlarını yönetmek, bir görevi bitirmek ve görev için araçları takip etmek. DEHB’li öğrenciler, ellerinden gelenin en iyisini yapabilmek için genellikle günlerinin düzenine ihtiyaç duyarlar. İster evde ister okulda olsun, farklı programlar ve rutinler çocuğun DEHB semptomlarını artırabilir. Bu davranışlar genellikle çocuğun stres altında olduğunun işaretleridir. [/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 3: Dikkat Dağınıklığı için ne yapmamız gerekiyor?” number=”3″] Cevap 3: Bunun nedeni, DEHB’li çocuğun beyninin, uyarıcı olmayan görevlerde konsantrasyonunu sürdürmelerine veya planlama, organize etme ve görevlerini öncelik sırasına koyma gibi belirli yürütme işlevi görevlerini gerçekleştirmelerine izin vermeyen belirli bir düzensizlik modeline “sıkışmış” olmasıdır. Bir bakıma, DEHB’li çocuklar fiziksel olarak kendi kendilerini düzenleyemezler ve belirli görevleri yerine getiremezler çünkü beyinleri bu görevle meşgul olmalarına izin vermez. Birçok öğrenci stresli zamanlarda yeni bilgiler öğrenmekte zorluk çeker. DEHB’li öğrenciler, öğretmenlerinin zaten öğrettiği materyali gözden geçirmekten yararlanabilir. Bu, öğrendiklerini hatırlamalarına yardımcı olabilir. Çoğu durumda, ebeveynlerden daha fazla uygulamalı gözetim ve rehberlik almak yardımcı olabilir. Eğer ediyorsanız  evden çalışma, bunları bu zamanlarda dikkat bölünmemiş vermek için kullanılabilir denemek olduğunda onlara bildirin.[/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 4: Dikkat güçlendirmek için ne yapmalı?” number=”4″] Cevap 4: Akıllı telefonlar, organizasyonel araçlarla yüklü olarak gelir. Bunun ötesinde, piyasada organizasyona yardımcı olacak çok sayıda uygulama var. Her dönemin başında takviminize önemli tarihleri ​​(ödevler, quizler, testler, final sınavları) koyun ve her tarih için iki uyarı ayarlayın. Bu, ödevlerin üstünde kalmanıza yardımcı olacaktır. Derslerinize zamanında vardığınızdan emin olmak için alarmlar kurun. Dikkatin dağılması, DEHB’nin bir şeye takılıp diğerini unutmasına neden olabilir. Alarmları kullanmak, yerlere zamanında gitmenize ve sınıflar arasındaki çalışma sürenizi yönetmenize yardımcı olacaktır. [/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 5: Çoçuklarda dikkat eksikliğine ne iyi gelir?” number=”5″] Cevap 5: Çocuğunuzun güçlü yönlerine odaklanmak, bir rutin oluşturmak için birlikte çalışmak, net ve yaşa uygun beklentiler ve kurallar belirlemek, çocuğunuzu tanıyan öğretmenlerden, çocuk doktorlarından veya danışmanlardan destek istemek ve DEHB’li çocuklar için çevrimiçi davranış yönetimi kaynaklarıyla bağlantı kurmak yardımcı olabilir. hem ebeveynler hem de çocuklar bu eşsiz zamandan en iyi şekilde yararlanırlar. Bir ev ödevi programı oluştururken, çoğu çocuğun işlerine daha iyi odaklanabilmeleri için rahatlamak için birkaç dakikaya ihtiyacı olacağından, araları dahil etmeyi unutmayın. Birçok araştırmacı, çocukların ve yetişkinlerin ortalama dikkat süresinin sadece 20 dakika civarında olduğuna dikkat çekmiştir. Bu noktanın ötesinde, eldeki göreve dikkat etmek giderek zorlaşıyor. Böylece, çocuklara 5-10 dakikalık kısa bir mola vererek, çok yorulmadan veya yorulmadan ödevlerine daha iyi odaklanabilecekler. [/faq_item][/faq]
Bu yazıyı paylaşabilirsiniz:

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Call Now ButtonRANDEVU ALABİLİRSİNİZ