Mutlu Yaşam

Dikkat Dağınıklığı Nasıl Geçer? dikkati artıran 7 yöntem

Dikkat dağınıklığı neyin belirtisidir? dikkat dağınıklığı nasıl giderilir?

Dikkat dağınıklığı nasıl geçer?

Öğrencide dikkat dağınıklığı nasıl geçer? Öğrencide dikkat dağınıklığı nasıl giderilir? Dikkat dağınıklığı, öğrencinin tercih etmediği aktivitelere dikkatini vermekte güçlük yaşamasıdır. Oysa dikkati dağınıklığı yaşayan öğrenci, kendi istediği aktiviteleri yaparken hiç sorun yoktur. Öğrencide dikkat eksikliği nedir, dikkat eksikliği belirti nasıl anlaşılır? Dikkat dağınıklığı olan öğrencide gözlenen durumlar şunlardır:

  • Canının istediği sırada, saatlerce telefonla ilgilenir.
  • Saatlerce bilgisayar başında oyun oynar.
  • Youtube ve film izlerken hiç sıkıntısı yoktur, saatlerce izler.
  • Kendi arkadaşlarıyla ve sevdiği işlere rahatlıkla odaklanır.

Dikkati dağınık öğrenci istemediği bir görevi yapması gerektiğinde, bir türlü organize olamaz.

  • Geç masaya, dersini çalış dediğinizde, 10 dakika sonra başka bir işle ilgileniyor bulursunuz.
  • Zamanı yönetirken sıkıntı yaşar, sevmediği işleri hep sonra bırakır, geç kalır, yetiştiremez.
  • Oysa kendi canı istediği bir iş olunca, sabah erkenden kalkar ve hazırdır.

Dikkat dağınıklığı nasıl geçer? Öğrencinin dikkat dağınıklığı testleri ile odaklanma düzeyi ölçülür. Dikkat dağınıklığı kaç yaşında belli olur? Dikkat dağınıklığı için ne yapmak lazım? Dikkat dağınıklığı nasıl çözülür? Dikkat dağınıklığı neden olur? Dikkat dağınıklığı nasıl düzelir? Dikkat dağınıklığına ne iyi gelir? Tüm bu ve benzeri soruların yanıtlarını birlikte inceleyelim. Detaylı İnceleme: odaklanma sorunu nasıl geçer?

dikkat testi uygula
Ders çalışma alışkanlığı dikkat düzeyi ile ilişkilidir

Öğrencinin odaklanma sorunu ve dikkat dağınıklığı nasıl geçer?

Günümüzün hızlı tempolu dünyasında, odaklanmayı ve dikkati sürdürmekle mücadele etmek alışılmadık bir durum değil. Dikkat dağıtıcı unsurlar çoktur ve sonuçları geniş kapsamlı olabilir. Neyse ki, Harvard, Stanford ve Amerikan Psikoloji Derneği’nden uzmanlar, dikkat dağınıklığını yönetmenin ve dikkati artırmanın yollarına dair içgörüler sundular. Bu yazımızda farkındalık egzersizleri, dikkati artıran oyunlar ve aile aktiviteleri gibi evde uygulanabilecek pratik stratejileri inceleyeceğiz. Ayrıca Brain Center İstanbul’da yapılan çalışmaları inceleyeceğiz.

dikkat dağınıklığı nasıl geçer? Tüm bu bahsettiklerim, insan beyni işleyişi ile belirlenir. İnsan beyni nasıl çalışır? İnsan beyin dalgaları görevleri nelerdir? Orta beyin bölgesi, ilkel fonksiyonları yürütür. Canımızın istediği şeyleri, saatlerce ve hiç sıkılmadan yapmak, orta beyin bölgemizin fonksiyonudur. Canı istediği için saatlerce telefonuyla zaman geçiren bir öğrenci, orta beyin fonksiyonu ile bu davranışı gerçekleştirir.

İnsanı, diğer tüm canlılardan üst beyin bölgemiz ayırır.

Üst beyinde yer alan ön frontal korteks bölgemiz, duygu ve davranışları yönetir. Ön frontal beyin korkteksi, canımız istemese de, yapmakla yükümlü olduğumuz işler için duygu ve davranışlarımızı düzenler. Ön frontal beyin bölgesindeki Theta ve Beta beyin dalgaları yaş grubuna göre bozuk çalışan öğrenci, dikkat dağınıklığı sorunu yaşar.

ders çalışırken dikkat dağınıklığı nasıl geçer?

dikkat dağınıklığı nasıl geçer? Dikkat dağınıklığı olan öğrencide şu belirtiler gözlenir:

  • Dikkat etmekte sorun vardır. Dikkati dağınık öğrenci, kolayca odaklanması bozulur. Herhangi bir göreve başlamakta ve  odaklanmakta zorlanırlar.
  • Düşünmeden önce hareket ederler. Odaklanma sorunu nedeniyle çok yüksek sesle konuşabilirler. Duyguları kontrol ederken sorun yaşanabilir. Çok yüksek sesle güler veya durumun gerektirdiğinden daha fazla kızarlar.
  • Sırasını bekleme sorunu vardır. Başkalarının sözünü kesme eğilimindedir.
  • Arkadaşlıkları değişkendir. Herkes benim en iyi arkadaşım, gibi yanıtlar verebilir. Kurallı oyunlara uyma sorunu yaşar. Bu nedenle diğer çocuklar tarafından dışlanabilir.

Dağınıktırlar ve bu nedenle eşyalarını kaybederler. Kitabım nerede, kalemim nerede, defterim yok, gibi durumlar sık yaşanır.  Akılları başka yerde ve hayal dünyasında gibi dalıp giderler. Kendisine yöneltilen sorulara kısa ve bulanık cevaplar verirler. Duygu ve düşüncelerini net ve rahat ifade etmekte sıkıntı vardır.

Dikkati dağınık öğrenci kendisiyle konuşulduğu sırada, sanki dinlemiyormuş gibi davranırlar.

Peki, dikkat dağınıklığı nasıl geçer? Dikkat dağınıklığı olan bir çocuk yetiştirmek, geleneksel çocuk yetiştirmeye benzemez. Normal kural koyma ve ev rutinleri, çocuğunuzun davranışlarını düzenlemesine yeterli olmayacaktır. Bu nedenle farklı yaklaşımlar benimsemelisiniz. Bu davranışları ile başa çıkmak ilk başta zor olabilir. Ancak şu hayatı kolaylaştırmanın yolları vardır.

Odaklanma sorunu yaşayan öğrenciler, göreve katılmada güçlük çekerler. Okul ödevlerinde ve sınavlarda, ayrıntıları kaçırırlar ve dikkatsizce hatalar yaparlar. Aslında soruların cevaplarını bilmesine rağmen, işlem hatası veya okuma hatası yaparlar. Çok daha yüksek bir puan alması beklenirken, anlamsız test hataları yaparlar.

Dikkat dağınıklığı olan çocuğun beyin işleyişi, diğer çocuklardan farklıdır.

Ebeveyn, dikkat dağınıklığı olan çocuğunun işlevsel olarak diğer çocuklardan farklı beyine sahip oldukları gerçeğini kabul etmelidir. Çocuğun gelişimini teşvik etmelisiniz. Bunun için ilk olarak ona yaklaşımınızı düzenlemelisiniz. Çocuğunuzun duygu ve davranışını yönetme becerinizi geliştirmelisiniz. Bu konuda uygulanması faydalı adımları inceleyiniz. Odaklanma sorunu ve sahip olduğu potansiyeli verimli kullanmayı sağlayabilirsiniz.

Dikkati dağıtmayan bir alan yaratmak, dikkati ve odaklanmayı geliştirmek için çok önemlidir. Alanın sessiz, iyi aydınlatılmış ve rahat olduğundan emin olun. Akıllı telefonlar ve tabletler gibi elektronik cihazları kaldırın ve dikkati dağıtabilecek her türlü dağınıklığı ortadan kaldırın.

 🧮 Dikkat eksikliği testi nasıl uygulanır? 💯 

dikkat dağınıklığı nasıl çözülür? dikkat dağınıklığı nasıl giderilir?

Başarılı olmak için dikkat dağınıklığı nasıl geçer? Sınav başarısı için dikkat dağınıklığı nasıl giderilir? Davranış değişikliğinin amacı, çocuğunuzun bir eylemin sonuçlarını düşünmesine yardımcı olmaktır. Böylece duygu ve davranışlarını kontrol etme becerisi artacaktır. Nerede, neyi yapması gerektiğini öğrenecektir. Kendi istek ve arzularını baskılamayı ve ertelemeyi geliştirecektir. Bu adımları uygulamak anne ve baba için kolay değildir, olmayacaktır. Sabır, şefkat, enerji ve zamanınızı ayırmalısınız.

Öncelikle kesin ve değişmez kurallarınız olmalıdır:

  • Sabah uyanma saati, akşam yatma saati
  • Günde kaç saat teknoloji izni olduğu
  • 2 saat bilgisayar oyunun + 1 saat telefon süresi, gibi.
  • Belirlediğiniz kurallar, ertesi gün değişmemelidir.
  • Kurallara bağlı kalınması çok önemlidir.
  • Önce ders ve sorumluluklar tamamlanacak, ardından kendi istediği aktiviteye geçmelidir.
  • Gerekiyorsa sizde onunla birlikte odasında zaman geçirin.
  • Çocuğunuz ders ve ödev çalışırken, siz de aynı odada bir kitap okuyun.
  • Anne ve baba, çocuğa örnek olacak davranışlar sergilemelidir.
  • Akşam sofrası hazırlanırken, evdeki herkes görevlerin ucundan tutmalıdır.
  • Anne çorbayı karıştırırken, baba salatayı yapar, çocuğumuz da sofraya tabak ve çatal koyabilir.

Çocuğunuz yaptığı iyi ve güzel bir davranışın sizin tarafınızdan fark edildiğini bilsin, hissetsin. Kuralları tanımlayın, ancak biraz esnekliğe izin verin! Net bir plana sahip olmak, eldeki göreve odaklanmaya yardımcı olabilir. Daha büyük görevleri daha küçük, yönetilebilir adımlara ayırın ve önem sırasına göre önceliklendirin. Bu yaklaşım, bir başarı duygusu sağlayabilir ve yolda kalmayı kolaylaştırabilir.

Çocuğunuzun iyi davranışları mutlaka olumlayın.

dikkat dağınıklığı nasıl geçer? Çocuğunuza sakın katı davranmayın. Disiplinli olmak ile katı olmak arasındaki ince çizgiyi keşfedin. Dikkati dağınık çocuklar, başkaları kadar değişime uyum sağlayamayabileceğini unutmayın. Çocuğunuzun öğrenirken hatalar yapmasına izin vermeyi öğrenmelisiniz. İstediği kadar özgürce hatalar yapabilir. Önemli ve değerli olan, yaptığı hataları dönüp tek tek doğrularını öğrenmesidir. Hataları geçiştirmeyin, dönün ve doğruları birlikte inceleyin.

 🧮 çocuklarda dikkat dağınıklığı belirtileri 🎯 

Evde Dikkati Geliştirmeye Yönelik Oyunlar ve Etkinlikler

Aktif dinleme egzersizleri, katılımcıların dikkatle bir konuşmacının sözlerine odaklanmalarını sağlar. Aile etkinliklerine katılmak, dikkati güçlendirmek, ilişkiler kurmak ve birlikte eğlenmek için fırsatlar sağlayabilir. Ardından bilgileri doğru bir şekilde hatırlamalarını veya yanıtlamalarını gerektirir. Bu egzersizler dikkat, konsantrasyon ve iletişim becerilerini geliştirebilir.

Ailece masa oyunları oynamak konsantrasyonu, stratejik düşünmeyi ve işbirliğini geliştirebilir. Satranç, Scrabble ve Monopoly gibi oyunlar odaklanmayı ve dikkati geliştirmek için özellikle faydalı olabilir.

Hafıza oyunları dikkati nasıl geliştirir?

Çiftleri eşleştirme veya bir dizi öğeyi hatırlama gibi hafıza oyunları, bilişsel becerileri güçlendirmeye ve dikkati geliştirmeye yardımcı olabilir. Bu oyunlar tek başına veya aile üyeleriyle oynanabilir, bu da onları odaklanmayı geliştirmek için eğlenceli ve ilgi çekici bir yol haline getirir.

Bulmacalar ve problem çözme etkinlikleri

Bulmaca çözmek veya Sudoku, çapraz bulmaca veya mantık problemleri gibi problem çözme etkinliklerine katılmak, dikkati keskinleştirmeye ve odaklanmaya yardımcı olabilir. Bu faaliyetler aynı zamanda eleştirel düşünmeyi ve bilişsel esnekliği de destekler.

Hikaye Anlatma Oyunu

Bir kişi bir hikaye anlatarak veya bir deneyim paylaşarak başlar. Bir veya iki dakika sonra, dinleyici araya girer ve ayrıntıları ekleyerek veya orijinal konuşmacının fikirlerini temel alarak anlatıyı devam ettirir. İki katılımcı, her biri diğerinin hikayesini inşa ederek sırayla devam eder. Bu alıştırma dikkatli dinlemeyi, yaratıcılığı ve konsantrasyonu teşvik eder.

Fısıltı Mücadelesi

Bu oyunda bir kişi başka bir kişiye bir cümle veya cümle fısıldar. Dinleyici daha sonra cümleyi olabildiğince doğru bir şekilde tekrar etmelidir. Bu aktivite odaklanmış dinlemeyi, hafızayı ve detaylara dikkati teşvik eder.

Üç Soru Oyunu

Bu etkinlikte, bir kişi bir kısa öykü veya deneyim paylaşır ve dinleyicinin paylaşılanla ilgili üç özel soru sorması gerekir. Bu alıştırma dikkatli dinlemeyi, merakı ve eleştirel düşünmeyi güçlendirir.

Dikkat dağınıklığı için ne yapmak lazım?

Dikkat dağınıklığı nasıl geçer? Bir çok anne ve babanın cevap aradığı bu sorunun yanıtlarını inceleyelim. Dikkat dağınıklığı olan çocukların beslenme düzenlemeleri çok önemlidir. Dikkat eksikliği beslenme tablosu şu şekilde olması önerilir:

  • Besinlerin içerisindeki  renklendirici ve koruyucu olan gıdalardan kaçının.
  • gazlı içeceklerde, salata soslarında ve meyve suyu ürünlerinde yaygın olarak bulunan sodyum benzoat varsa, uzak durun.
  • E110 Sunset Yellow FCF, tahıl, hazır pasta, mısır gevreği, şekerleme, krema, hazır kek ve atıştırmalıklarda bulunur, uzak durunuz.
  • E102 Yellow No. 5, meyve suları, hazır et ürünlerinde bulunur, uzak durun.
  • E129 Allura Red No:40,  gazlı içeceklerde, jelatin tatlılarında ve dondurmada bulunur, uzak durunuz.
odaklanma sorunu neden olur
dikkat dağınıklığı nedenleri nedir

Çocuklarda dikkat dağınıklığı nasıl geçer?

dikkat dağınıklığı nasıl geçer? Çocuğunuzdan beklediğiniz görevleri yönetilebilir parçalara ayırın. Çocuğa görevlerini hatırlatmaya yardımcı olması için büyük bir duvar takvimi kullanmayı deneyin. Renk kodlama işleri ve ev ödevleri, çocuğunuzun günlük işler ve okul ödevleriyle boğulmasını önleyebilir. Sabah rutinleri bile ayrı görevlere bölünmelidir.

Çocuğunuzun hayatını basitleştirin. Okuması, ödev yapması ve günlük yaşamın karmaşasından uzaklaşması için özel, sessiz bir alan yaratın. Çocuğunuzun her şeyin nereye gittiğini bilmesi için evinizi temiz ve düzenli tutun. Bu, gereksiz dikkat dağıtıcı unsurları azaltmaya yardımcı olacaktır. Odasını kendisi toparlamalıdır. Odasının nasıl toparlanması gerektiğini bilemeyebilir. Siz yanında yer alarak, ona yol gösterin, rehberlik edin. Birlikte toplayın, daha sonra ondan ertesi gün tek başına yapmasını rica edin ve takip edin.

Yüksek sesli düşünmesini sağlayın. Dikkat dağınıklığı olan çocuk, kendisine verilen yönergeyi anlamayabilir, sormaya utanabilir. Unutabilir, kendisi başka bir şey düşünüyor olabilir. Bu nedenle aynen askerlikte olduğu gibi, emir tekrarı yaptırınız. Ondan yerine getirmesini rica ettiğiniz şeyi söylediğinizde, ne yapacakmışsın bakalım, diye sorunuz. Aklındaki duygu ve düşünceleri her zaman, sınırsızca ve sevgi bağı ile sizinle paylaşmasını sağlayınız.

Brain Center İstanbul gibi kurumlar tarafından yapılan araştırmalar, dikkat eksikliğini anlamamıza ve etkili müdahaleler geliştirmemize katkıda bulundu. Sinirbilim, dikkat ve odaklanmanın altında yatan nöral mekanizmaların tanımlanmasında çok önemli bir rol oynarken, psikoterapi bireysel ihtiyaçlara yönelik kişiselleştirilmiş yaklaşımlar sunabilir.

Öğrencilerde dikkat dağınıklığı nasıl giderilir?

Bilişsel dvranışçı terapi, olumsuz düşünce kalıplarını ve davranışları belirlemeye ve değiştirmeye odaklanır. Yaygın olarak kullanılan bir psikoterapi şeklidir. Dikkat eksikliği olan bireylerin odaklanmayı sürdürmek ve dikkat dağıtıcı unsurları yönetmek için stratejiler geliştirmelerine yardımcı olmada etkili olduğu gösterilmiştir.

Neurofeedback, bireylerin beyin fonksiyonlarını düzenlemeyi öğrenmelerine yardımcı olmak için beyin aktivitesinin gerçek zamanlı izlenmesini kullanan invaziv olmayan bir tekniktir. Bu yaklaşımın dikkat eksikliği olan bireylerde dikkat ve odaklanmayı geliştirmede etkili olduğu görülmüştür.

Farkındalık egzersizleri gibi pratik stratejiler uygulayarak, odaklanmayı teşvik eden oyunlara ve etkinliklere katılmak faydalıdır. Nörobilim ve psikoterapi uzmanlarından profesyonel rehberlik alarak, bireyler dikkat eksikliklerini etkili bir şekilde giderebilir. Konsantre olma yeteneklerini geliştirebilir. Dikkat dağıtmayan bir ortam oluşturmak, görevlere öncelik vermek ve sağlıklı yaşam tarzı alışkanlıklarını sürdürmek de evde odaklanmayı ve dikkati geliştirmenin temel bileşenleridir.

Öğrencinin dikkat dağınıklığı nasıl geçer? Yukarıda bahsettiğim tüm bu adımları uygulamalısınız. Uygulamaya çalışırken tabii bazı sorunlar, eksikler olabilir. Hiç üzülmeyin, sakin olunuz. Size değerli evladınıza yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız. Yaşamı düzenlemek ve sorumlulukları geliştirmek konusunda uzman desteğimizle sizlerleyiz. Bilgi hattımızdan bizimle iletişime geçebilirsiniz.

🏥 Brain Center ® İstanbul
🍀 Kişisel Gelişim Merkezi
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul 🌍

Dikkat Testi Randevusu  📞 0216 688 77 78 

istanbul psikolog merkezi
brain center istanbul terapi

Dr. Bora Küçükyazıcı

👨‍⚕️ Tıp Doktoru 🧠 Nöro-Psikoloji PhD olarak Brain Center İstanbul kurucusu, dikkat testi ölçümleri, evlilik terapisti, ilişki danışmanı, meditasyon eğitmeni ve nefes terapistidir. 🎯 Nörobilim gelişmeleri ve spritüel kişisel gelişim alanlarında köşe yazıları yayınlamaktadır. 🌌 Pleiades meditasyon tekniği ile kozmik yeniden bağlantı konusunda seanslar düzenlemektedir. 📺 Psiko-Sinema yazıları ile film analizleri ve gizli ipuçlarını kaleme almaktadır. 🔎  Antik çağ arkeolojisi ve tarih öncesi medeniyetler hakkında araştrma ve incelemeler yapmaktadır.📸 Amatör gezgin ve fotoğrafçı olarak Türkiye ve dünyayı keşfetmektedir. 📲 Instagram profili buradadır. 📍 DoktorTakvimi profili buradadır. Doktor Bora Küçükyazıcı tarafından verilen eğitim ve seminerleri burada inceleyiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Konuşmayı Görüntüle
Randevu İletişimi
Hangi konuda randevu istiyorsunuz?