Mutlu Yaşam

kaygı bozuklukları belirtileri ⚡ 3 belirti kaygı ne demek?

Kaygı bozukluğunda hangi belirtiler görülür? Kaygı bozukluğu neler yapar?

en sık kaygı bozuklukları belirtileri nelerdir?

Depresyondan sonra en sık gözlenen sorun olan kaygı bozuklukları belirtileri nasıl anlaşılır? Kaygı bozukluğu neler yapar? Kaygı bozukluğunda hangi belirtiler görülür? Yoğun kaygı bozukluğu nasıl hissettirir? Vücudumuzda ve duygularda kaygı ne demek, kaygı bozukluğu durumunda neler değişir? Fiziksel açıdan gözlenen kaygı bozukluğu belirtisi nelerdir? Anksiyete bozukluğu hangi belirtileri gösterir? Tüm bu soruların yanıtlarını incelemek için hazırsanız, başlıyoruz.

Herkes ara sıra endişeli hisseder. Örneğin, işte bir sorunla karşılaştığınızda, bir sınava girmeden önce veya önemli bir karar vermeden önce endişelenebilirsiniz.

anksiyete bozuklukları belirtileri nedir
anksiyete krizi neden olur

Ara sıra kaygı iyidir. Ancak anksiyete bozuklukları farklıdır. Bunlar, sürekli ve ezici kaygı ve korkuya neden olan bir grup akıl hastalığıdır. Aşırı kaygı, belirtilerinizi tetikleyebilecek veya kötüleştirebilecek iş, okul, aile toplantıları ve diğer sosyal durumlardan kaçınmanıza neden olabilir. Anksiyete bozukluğunuz varsa, bazı şeylere ve durumlara korku ve dehşetle tepki verebilirsiniz. Ayrıca kalp çarpıntısı ve terleme gibi kaygının fiziksel belirtilerini de yaşayabilirsiniz.

Yaşamda gün içinde biraz kaygı duymanız normaldir, lakin biraz ve dozunda!

İş yerindeki bir sorunu çözmeniz, bir görüşmeye gitmeniz, bir sınava girmeniz veya önemli bir karar vermeniz gerektiğinde kendinizi endişeli veya gergin hissedebilirsiniz. Ve kaygı bile faydalı olabilir. Örneğin kaygı, tehlikeli durumları fark etmemize ve dikkatimizi odaklamamıza yardımcı olur, böylece güvende kalırız. Ancak anksiyete bozukluğu, zaman zaman hissedebileceğiniz olağan sinirlilik ve hafif korkunun ötesine geçer.

anksiyete kaygı bozuklukları belirtileri nedir
Anksiyete bozukluğu nasıl geçer

Fiziksel kaygı bozuklukları belirtileri nelerdir?

Anksiyete, stresli bir duruma veya karara verilen normal bir tepki olabilir ve stresi aşmanıza yardımcı olacak kadar uzun sürer. Ancak kaygı bozukluklarında endişe veya korku, yaşamın temel dayanak noktasıdır. Yaygın anksiyete bozukluğu, panik bozukluğu, sosyal anksiyete bozukluğu olan kişiler için, kaygıları bunaltıcıdır ve günlük yaşam kalitesini olumsuz etkiler.

Kaygı normal bir duygudur, beyninizin strese tepki verme ve sizi olası tehlikelere karşı uyarma şeklidir. 

Anksiyete bozukluğu fiziksel belirtileri şunları içerebilir:

  • kontrolsüzce aşırı terlemek,
  • ağır ve hızlı nefes alma,
  • sıcak basması veya kızarma,
  • kuru ağız,
  • hızlı nabız,
  • kalp çarpıntı hissi
  • aşırı yorgunluk veya enerji eksikliği
  • baş dönmesi ve bayılma hissi
  • mide ağrıları ve kramplar
  • soğuk veya terli eller
  • mide bulantısı
  • ellerde veya ayaklarda uyuşma veya karıncalanma.
  • kas gerginliği.
  • nefes darlığı

zihinsel gözlenen kaygı bozuklukları belirtileri nedir?

Anksiyete zayıflatıcı zihinsel, duygusal ve fiziksel semptomlara neden olabilir. Anksiyete belirtileri endişe içerebilir; ruh halinizdeki, davranışınızdaki, bilişinizdeki veya fiziksel sağlığınızdaki değişiklikler; ve uyku sorunları. Belirtilerinizi kaygı ile ilişkilendirmek, onları hafifletmenin ve yaşam kalitenizi artırmanın ilk adımıdır.

Anksiyete bozukluğu zihinsel belirtileri şunları içerebilir:

  • kontrol edilemeyen aşırı düşünme,
  • konsantre olma zorlukları,
  • korku, panik veya ‘yaklaşan kıyamet’ duyguları,
  • sinirli hissetmek,
  • artan uyanıklık,
  • uyku sorunları,
  • iştah değişiklikleri
  • İçinde bulunduğunuz durumdan kaçmak istemek
  • kendi bedeninize bağlı olmadığınızı hissedebilirsiniz. Ya da etrafınızda olup bitenleri hissetmeden izliyormuşsunuz gibi.
  • Panik, korku ve huzursuzluk hissetmek.
  • Kabuslar.
  • Yinelenen düşünceler veya travmatik deneyimlerin geri dönüşleri.
  • Kontrol edilemeyen, takıntılı düşünceler.

Vücutta gözlenen kaygı bozukluğunun belirtileri nedir?

Kaygı bozukluğu ile nasıl başa çıkılır? Yoğun kaygı bozuklukları belirtileri olan kişi işe gitmeyi zor ve stresli bulabilir ve hasta olarak izin alabilirsiniz. Bu eylemler, kişinin kendisi hakkında daha fazla endişelenmesine ve özgüven eksikliği artırmasına neden olabilir. Anksiyete bozukluğu vücudunuz üzerindeki şu etkileri gösterebilir:

  • midenizde çalkantılı bir his
  • baş dönmesi veya baş dönmesi hissi
  • vücudunuzda iğnelenme hissi
  • huzursuz hissetmek veya hareketsiz oturamamak
  • baş ağrısı, sırt ağrısı veya diğer ağrılar ve ağrılar
  • daha hızlı nefes alma
  • hızlı, güçlü veya düzensiz bir kalp atışı
  • terleme veya sıcak basması
  • uyku sorunları
  • özellikle geceleri diş gıcırdatma
  • mide bulantısı (hasta hissetmek)
  • az ya da çok tuvalete ihtiyaç duymak
  • cinsel dürtünüzdeki değişiklikler
  • panik atak geçirmek

düşünce sisteminde kaygı bozukluları belirtileri nelerdir?

Kaygı bozukluğu olan kişiye nasıl davranmalı? Yaygın kaygı bozukluğu belirtiler düşünce sistemi üzerindeki etkileri şunları içerebilir:

  • gergin, gergin veya rahatlayamama hissi
  • korku duygusuna sahip olmak veya en kötüsünden korkmak
  • dünya hızlanıyor ya da yavaşlıyormuş gibi hissetmek
  • diğer insanların endişeli olduğunuzu ve size baktıklarını görebildiğini hissetmek
  • Endişelenmeyi bırakamayacağınızı veya endişelenmeyi bırakırsanız kötü şeylerin olacağını hissetmek
  • kaygının kendisi hakkında endişelenmek, örneğin panik atakların ne zaman olabileceği konusunda endişelenmek
  • diğer insanlardan çok fazla güvence istemek veya insanların size kızgın veya üzgün olduğundan endişelenmek
  • gerçeklikle bağlantınızı kaybettiğinizden endişelenmek
  • düşük ruh hali ve depresyon

Ruminasyon nedir? Ruminasyon, kötü deneyimler hakkında çok düşünmek veya bir durum üzerinde tekrar tekrar düşünmektir.

Duyarsızlaşma nedir? Duyarsızlaşma, zihninizden veya bedeninizden kopuk hissettiğiniz durumdur. Kişi kendisini bir filmde izlediği bir karakter gibi hissettiği bir tür ayrışma halindedir.

Derealizasyon nedir? Derealizasyon, etrafınızdaki dünyadan kopuk hissetme halidir. Kişi yaşadığı dünyanın gerçek olmadığı gibi hissettiği başka bir ayrışma türü içindedir.

🚩  kaygı bozukluğu belirtileri nedir? 🎯 

davranışsal ve bilişsel kaygı bozukluğunun belirtileri nedir?

Anksiyete bozukluğu ilerlerse ne olur? Kaygı bozukluğu ile nasıl başa çıkılır?En sık gözlenen davranışsal anksiyete kaygı bozukluğu belirtileri şunlardır:

  • Hareketsiz ve sakin kalmakta güçlük
  • Elleri tekrar tekrar yıkamak gibi ritüel davranışlar.
  • Uyku problemi

Sık gözlenen bilişsel değişiklikler düşünme, akıl yürütme veya hatırlama ile ilgilidir. Anksiyete, bilişsel işlevinizin bu yönlerine zarar vermeye başlayabilir. Kaygısı olan kişiler konsantre olmakta güçlük çekebilir veya kolayca dikkati dağılabilir. Bu, işteki, okuldaki veya evdeki performansınızı etkilemeye başlayabilir. Bilişsel olarak kaygı bozuklukları belirtileri şunları içerir:

  • Bilinç bulanıklığı, konfüzyon
  • Zayıf hafıza
  • konuşma zorluğu
  • Daraltılmış dikkat, yalnızca sizi endişelendiren şeye odaklanmak
  • Kayıp bir gerçeklik duygusu
  • Korkunç düşünceler, zihinsel görüntüler veya anılar
  • Kontrolü kaybetme korkusu

Psikolojik belirtileri ile kaygı bozuklukları belirtileri 

Anksiyete bozukluğu, davranışınızda ve bazı şeyler hakkında düşünme ve hissetme şeklinizde bir değişikliğe neden olarak aşağıdaki gibi semptomlara neden olabilir:

  • huzursuzluk
  • korku duygusu
  • sürekli “kenarda” hissetmek
  • Konsantrasyon zorluğu
  • sinirlilik

Semptomlarınız, endişe ve korku duygularından kaçınmak için sosyal temastan uzaklaşmanıza neden olabilir. Anksiyete bozukluklarının ana semptomu aşırı korku veya endişedir. Anksiyete bozuklukları ayrıca nefes almayı, uyumayı, hareketsiz kalmayı ve konsantre olmayı zorlaştırabilir. Spesifik semptomlarınız, sahip olduğunuz anksiyete bozukluğunun türüne bağlıdır. Özellikle sınav kaygısı başa çıkma teknikleri çok değerlidir.

Yaşanan anksiyete durumu, kişide davranış değişikliklerine de neden olabilir. En yaygın davranış değişikliklerinden biri, kaygıyı tetikledikleri için normalde yaptığınız faaliyetlerden kaçınma veya bunlardan kaçınmaktır. Örneğin, kaza yapmaktan endişe ediyorsanız araba kullanmaktan kaçınabilir veya uçakta gerginseniz seyahat etmekten vazgeçebilirsiniz.

Bazı insanlar alkol veya marihuana kullanarak kaygılarını uzak tutmaya çalışabilirler. Bu maddeler başlangıçta bir sakinlik duygusuyla sonuçlanabilse de, kullanımları aslında uzun vadede kaygının ve ruh sağlığının kötüleşmesiyle ilişkilendirilmiştir.

 ☯ Pleiades Meditasyon Rehberi İncele ✨ 

Anksiyete bozukluğu ile en iyi nasıl başa çıkabilirim? Kaygı bozukluğu kimlerde görülür?

Anksiyete bozukluğu ile yaşamak zorlayıcı ve sinir bozucu olabilir. Sürekli endişe ve korku, kendinizi yorgun ve korkmuş hissetmenize neden olabilir. Belirtileriniz hakkında bir uzmanla konuştuysanız, endişeden kurtulmak için ilk adımı attınız demektir. Kişiye uygun çözüm adımlarını bulmak biraz zaman alabilir. Anksiyete kaygı bozukluğu olan çoğu insan için, medikal destek ve psikoterapi kombinasyonu faydalıdır. Pleaides meditasyon çalışmaları ve nefes terapisi uygulanması ile biyoenerji dengelenme seansları düzenlenir.

Anksiyete kaygı bozukluğu belirtileriyle başa çıkmak için atabileceğiniz birkaç adım vardır. Bu stratejiler ayrıca çözüm adımlarını daha etkili hale getirebilir:

Stres yönetimini keşfedin: Meditasyon gibi yöntemlerle stresi yönetmenin yollarını öğrenin.

Destek gruplarına katılın: Bu gruplar yüz yüze ve çevrimiçi olarak mevcuttur. Anksiyete bozukluğu olan insanları deneyimlerini ve başa çıkma stratejilerini paylaşmaya teşvik ederler.

Pleiades meditasyonu keşfedin: Beden gizli zekasının aktivasyonu ile kök çakra biyoenerji dengelenme sağlanır.

Bireysel danışmanlık desteği alın: Kendinizi daha fazla kontrol altında hissetmek için sahip olduğunuz belirli kaygı bozukluğu türü hakkında bilgi edinin. Arkadaşlarınızın ve sevdiklerinizin de sizi destekleyebilmeleri için bozukluğu anlamalarına yardımcı olun.

Kafeini sınırlayın veya kaçının: Anksiyete bozukluğu olan birçok kişi, kafeinin semptomlarını kötüleştirebileceğini fark eder.

Yaşam kalitesini bozan anksiyete bozukluğu konusunda size yardımcı olmak için buradayız. Bizimle hemen iletişime geçerek, stres faktörlerini nasıl ortadan kaldıracağınız ve hayatı nasıl kolaylaştıracağınızı planlamaya başlayın.

👨‍⚕️ Dr. Bora Küçükyazıcı
Tıp Doktoru 🧠 NöroPsikoloji PhD

🏥 Brain Center ® İstanbul
🍀 Kişisel Gelişim Merkezi
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul 🌍

doktor bora küçükyazıcı
Brain Center İstanbul Kişisel Gelişim Merkezi

Dr. Bora Küçükyazıcı

👨‍⚕️ Tıp Doktoru 🧠 Nöro-Psikoloji PhD olarak Brain Center İstanbul kurucusu, dikkat testi ölçümleri, evlilik terapisti, ilişki danışmanı, meditasyon eğitmeni ve nefes terapistidir. 🎯 Nörobilim gelişmeleri ve spritüel kişisel gelişim alanlarında köşe yazıları yayınlamaktadır. 🌌 Pleiades meditasyon tekniği ile kozmik yeniden bağlantı konusunda seanslar düzenlemektedir. 📺 Psiko-Sinema yazıları ile film analizleri ve gizli ipuçlarını kaleme almaktadır. 🔎  Antik çağ arkeolojisi ve tarih öncesi medeniyetler hakkında araştrma ve incelemeler yapmaktadır.📸 Amatör gezgin ve fotoğrafçı olarak Türkiye ve dünyayı keşfetmektedir. 📲 Instagram profili buradadır. 📍 DoktorTakvimi profili buradadır. Doktor Bora Küçükyazıcı tarafından verilen eğitim ve seminerleri burada inceleyiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Konuşmayı Görüntüle
Randevu İletişimi
Hangi konuda randevu istiyorsunuz?