Nefes Terapisi ile Hayatınıza Derin Bir Nefes Alın: Kişisel Gelişimin Yeni Anahtarı

Solunum Egzersizi  ve Nefes Terapisi: Zihinsel ve Fiziksel Sağlığınızı Dönüştürün

Nefes terapisi nasıl uygulanır? Hangi durumlarda solunum terapisi faydalıdır? Nefes alıp verme nasıl düzenlenir? Hangi nefes terapi tekniği daha faydalıdır? Bu bağlantıda yer alan içerik, nefes terapisi ve bu terapinin kişisel gelişimde nasıl kullanılabileceği üzerine odaklanmaktadır. Nefes terapisi, bireylerin stres yönetimi, duygusal denge ve zihinsel berraklık kazanmaları için kullanılan güçlü bir araçtır. Bu terapi, doğru nefes alma teknikleri aracılığıyla bireylerin genel sağlık ve refah durumlarını iyileştirmelerine yardımcı olur.

Gıdasızlığa ya da susuzluğa günlerce dayanabilen vücudumuz nefes almadan 3 dakika dayanabilir. Sağlıklı nefes almak vücudumuzda sağlıklı bir akış yaratır.

Nefes terapisi faydaları nedir: Kaygı ve endişe durumunda nefes alıp verişimiz farklılaşır.

Zihnimiz nefes alıp verişimizi etkiler. Aslında aşırı endişenin sağlığımızı etkilemesi nefesimizi etkilemesiyle başlar. Öte yandan benzer şekilde nefes alıp verişimizin zihnimizi etkilemesi de mümkündür.

nefes terapisi nedir
Meditasyon ve nefes terapisi nedir

Kalabalık bir otobüste giderken, sınav sırasında, uzun bir toplantıda, çok heyecanlı olduğunuzda nefes alıp verişinizi dinlemeye ve nefesinize odaklanmaya çalışın. Sadece birkaç saniye bunu yapın… İşte bir çeşit meditasyon yaptınız. Ve artık zihniniz birkaç saniye öncesi kadar kaygılı olmayacaktır!

Doğru nefes tekniği ile hissettiğimiz yüksek heyecan duygusu hevese, tereddütlerimiz kontrole ve zorluklarımız başarıya dönüşür.

Kaygı ve stres düzeyi artınca, nefes alış verişimiz bozulur. Doğru nefes almak rutin bir alışkanlık haline getirebilirsek, nefes alış verişimiz düzelir. Böylece, doğru nefes ile kaygı duygusu yer değiştirir.

🌀  Doğru Nefes Tekniği Nedir? Nefes Terapisi Nedir? 🎯

Doğru Nefes Almanın Mucizevi Faydaları: Nefes Terapisi ile Tanışın

Brain Center İstanbul’a başvurduğunuzda, öncelikle durum analiziniz tespit edilir. Nefesinizi, diyafram kasınızı ve diğer solunum kaslarınızı hangi verimde kullandığınız bilimsel olarak ölçümlenir. Bu ölçüm için siz rahat bir ortamda, bir koltuğa oturduğunuzda, solunum kaslarınızın hareketlerini analiz edecek olan Diyafram Nöro Analiz bantı göğüs kafesinize takılır.

Diyafram hareketlerinizi ölçen solunum bandı ile nefes frekansınız analiz edilir. Siz rahat bir şekilde seçtiğiniz bir kitabı okurken, ilk 10 dakika boyunca sistem nefes düzeninizi kayıt altına alır ve karşınızdaki bir ekranda simultane olarak, yani eş-zamanlı şekilde soluk alıp verme düzey ve şeklinizi Diyafram Nöro Analiz sisteminin yansıtıldığı ekranda görürsünüz.

nefes terapisi faydaları
Solunum ve nefes terapisi nasıl uygulanır

Nefesinizle Yenilenin: Nefes Terapisi İle Kişisel Gelişimde Devrim

Diyafram Nöro bant ile alınan solunum analizi ile nefes frekans derinliği ve sıklığı yaş grubunuza göre ölçülür.  Örnek analizde solunum dakika nefes oranlarınız ölçümlenir ve size özel solunum egzersiz planınız seçilir. Ardından haftada 4-5 kez uygulanacak solunum egzersizleri ile, diyafram nöro analiz bantı ile egzersizler düzenlenir. Her egzersiz sonunda hangi düzeyde gelişim sağlandığı objektif verilerle ortaya konulur.

10. solunum egzersizi sonunda, ilk başta uygulanan ölçüm tekrarlanarak, elde edilen gelişim düzeyi objektif şekilde ortay konulur.

Diyafram Nöro Analiz bantı ile uygulanan egzersizlerde, kişinin beyni nasıl nefes almanın daha doğru ve verimli bir durum olduğunu kademe kademe öğrenmekte ve öğrenilip tekrarlanan egzersizlerle bu bilgi kalıcı hale dönüşmektedir.

Solunum ve Nefes Terapisi ile Yaşamınızda Neler Değişir?

‌Nefes çalışmasının merkezi sinir sisteminiz üzerinde de olumlu bir etkisi olabilir. Stresli hissettiğinizde, nefesiniz hızlı ve sığ olma eğilimindedir. Bu, kan dolaşımınıza giren oksijeni sınırlar. Beyniniz vücudunuza bir tehdit olduğunu söyler ve vücudunuz savaş ya da kaç şeklinde tepki verir.

Yavaşlamak ve bilinçli olarak derin ve yavaş nefes almak için zaman ayırdığınızda, beyninize her şeyin yolunda olduğunu söylersiniz.

Beyniniz vücudunuza rahatlamanın güvenli olduğunu bildirir. Savaş ya da kaç tepkisi azalır ve vücudunuz tekrar normal şekilde çalışmaya başlayabilir. Bir kişi gevşediğinde, burnundan yavaş, eşit ve nazik bir şekilde nefes alır. Gevşemiş bir nefes alma düzenini uygulamak, vücudun istemsiz işlevlerini kontrol eden sinir sistemini sakinleştirir.  Kontrollü solunum, aşağıdakileri içeren fizyolojik değişikliklere yardımcı olur:

  • düşük kan basıncı ve kalp atış hızı
  • kandaki stres hormonlarının seviyelerinde azalma
  • kas dokusunda azaltılmış laktik asit birikimi
  • kandaki dengeli oksijen ve karbondioksit seviyeleri
  • gelişmiş bağışıklık sistemi işleyişi
  • artan fiziksel enerji
  • artan sakinlik ve esenlik duyguları.
çocukta kaygı bozukluğu belirtiler nedir
Kaygı Bozukluğu için Nefes Egzersizi

Özgüven düzeyinde artış

Bu egzersizler, kontrolü ve odaklanmayı sağladığımızda yaptığımız işte gelişme gösterdiğimizi kanıtlayan egzersizlerdir. Bu nedenle özgüven ve başarı keyfi sağlayarak daha zorlu süreçler için gerek duyduğumuz motivasyonu sağlar.

Yaşam kalitesinde gelişme

Solunum egzersizleri sayesinde endişe nedeniyle unuttuğumuz nefes alıp vermeyi öğreniriz. Vücudumuza ihtiyaç duyduğu oksijen girer, hücrelerin kendisini yenileme süreci kolaylaşır. Düzenli seanslar sonunda genel sağlık ve kas kuvveti açısından da gelişme gösterdiğinizi fark edersiniz.

Endişe düzeyinde azalma

Nefes alıp verişin düzelmesiyle zihnin ürettiği endişenin azaldığı bilinmekte ve insanlık tarihi kadar uzun bir zamandır çeşitli uygulamalar ile nefes odaklanma sağlanarak kaygı yatıştırılmaktadır. SNT egzersizleri ile bir süre sonra günlük yaşamda kaygı azalmakta, bunun bir sonucu olarak uyku düzeni gelişmektedir.

Odaklanma ve Konsantrasyon becerisinde artış

Bu programla uygulanan solunum egzersizleri de tıpkı neurofeedback egzersizleri gibi beyni, odaklanma konusunda daha becerikli kılar ve odaklanmayı öğretir. Sınav başarısı ve iş yerinde verimlilik artmaktadır.

Yaşam kalitenizde fark yaratmak istiyorsanız, nefes terapisi değerli avantajdır. Nefesinizi daha doğru ve verimli kullanmak istiyorsanız, sizi Brain Center İstanbul’a bekliyoruz. Gelin birlikte sizin de nasıl nefes alıp verdiğinizi objektif şekilde analiz edelim, görüntüleyelim ve size özel solunum gelişim planınızı oluşturalım.

Kurumsal Şirketlerde Nefes Terapisi Eğitimi

Eğer sizde kurucusu ya da yöneticisi olduğunuz şirketin çalışanları ile yukarıdaki konu başlıklarında sizlerle temas etmemizi isterseniz, bizimle iletişime geçiniz. Şirket çalışanlarınızın daha mutlu bireyler olmaları konusunda size yol göstermekten memnuniyet duyarız.

Solunum ve Nefes Terapisi Randevu Talebi Oluşturabilirsiniz:

Yaşamınızda nefes kalitenizi düzenlemek, duygularınızı ve stresinizi kontrol altına almak ve konsantrasyon becerinizde gelişme sağlamak istiyorsanız, Solunum ve Nefes Programı ile size yardımcı olmak için buradayız. Bizimle hemen iletişime geçerek, stres faktörlerini nasıl ortadan kaldıracağınız ve hayatı nasıl kolaylaştıracağınızı planlamaya başlayın.

👨‍⚕️ Dr. Bora Küçükyazıcı
Tıp Doktoru 🧠 NöroPsikoloji PhD

🏥 Brain Center ® İstanbul
🍀 Kişisel Gelişim Merkezi
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul 🌍

Nefes Terapisi Randevusu 📞 0216 688 77 78 

bireysel danışmanlık meditasyon
Brain Center Kişisel Gelişim Merkezi
Başa dön tuşu
Konuşmayı Görüntüle
Randevu İletişimi
Hangi konuda randevu istiyorsunuz?