Nörobilim Yayınları

Odaklanma Sorunu Nasıl Giderilir 🎯 2022 Analizi

Odaklanma Sorunu Nasıl Giderilir?

Odaklanma sorunu nasıl giderilir? Odaklanma sorunu neden oluşur? Odaklanma sorunu nedenleri nedir? Odaklanma sorunu nasıl aşılır? Odaklanma sorunu nasıl anlaşılır? Odaklanma sorunu ne demek? Bu soruların yanıtlarını birlikte inceleyelim.

Öncelikle, şunu netleştirelim: Bugünlerde bir türlü konsantre olamıyorsun! Bir türlü odaklanamıyorsun! Oysa çok çalışman gerekiyor!

İster ilkokul, lise veya üniversite öğrencisi olun, iyi çalışma alışkanlıkları geliştirmek için asla geç değildir. Herkes kendi yöntemiyle öğrenir ve bazı çalışma ipuçları diğerlerinden daha yararlı olacaktır, ancak arka cebinizde çeşitli çalışma tekniklerine sahip olmak, ertelemeyi geride bırakmanıza ve çalışma stresini geride bırakmanıza yardımcı olabilir.

Bir sürü istemediğin ödev ve iş birikti. Oysa canın arkadaşlarınla takılmak istiyor. Hatta biraz dizi ve film seyretsen amma da süper olur. Şu yeni çıkan oyun için bağlantıda online kimler var acaba? Ya da o en merak ettiğin kişi yeni youtube videosu attı mı acaba? Acaba instagram kim yeni post ekledi? DM mesaj gelmiş olabilir mi? En iyisi whatsapp mesajları bi kontrol etsem?? Tanıdık geldi ise bunlar, doğru yerdesin. Haydi şimdi çözümleri konuşalım!

odaklanma sorunu nasıl giderilir
Odaklanma Sorunu Neden Olur?

Yaşadığım odaklanma sorunu nasıl giderilir?

İşlere, derslere karşı yaşadığım odaklanma sorunu nasıl giderilir? İlk olarak, sakin olmanızı öneririm. Çalışma ortamınız mutlaka sessiz ve sakin olmalıdır. Çalışma odasında müzik dahi olmamasını öneriyorum. İnsan beyni, aynı anda tek işe odaklanır. Okuduğunuzu anlayıp, ezberlemeye mi odaklansın, dinlediğiniz müziğe mi?

Çalışma odanız mutlaka temiz, düzenli ve tertipli olmalıdır. Düzenli bir masa, pozitif enerji yaymaktadır. Temiz bir oda, ferah bir ruh halinin yansımasıdır.

İkincisi, masanızda akıllı telefonunuz bulunmasın. Telefonunuzu görmeyeceğiniz bir yere kaldırın. Biliniz ki, masa üzerindeki kapalı telefon ekranında durmadan bildirimler gelecektir. Bak şu mesaj attı, dur bak şu post ekledi, bak kim video gönderdi! Tüm bunlar uzak durmanız gereken dikkatinizi çelen uyaranlardır. Dikkati çelen uyaranları en aza indirmeliyiz. Telefonlar en büyük dikkat dağıtıcıdır. Telefon olmadan çalışmaya nasıl odaklanılır?

odaklanma sorunu ve konsantrasyon
odaklanma sorunu nedir

Akıllı telefon dikkatimizi dağıtırken, odaklanma sorunu nasıl giderilir? Bildirimleri işlemenin en iyi yolu telefonunuzu kapatmaktır. Açık bırakmanız gerekirse, telefonu kendinizden uzağa yerleştirin. Bu ekstra eylem, telefon ekranınızı gereksiz yere açıp kapatma alışkanlığınızı caydırmak için yeterli olabilir. Üstelik, kapalı halde masada duran telefon bile çok risklidir. Bilinçdışı olarak, insan beyni bu sefer şunları düşünmeye başlar. Acaba birisi mesaj attı mı? Kim ne paylaştı? Dur bir baksam mı? Tüm bu sebeplerle, telefon çalışma masasının dışında, görmeyeceğiniz bir yerde dursun.

Üçüncü olarak, Pomodoro tekniğini deneyebilirsiniz. Pomodoro tekniği, zamanlı oturumlar şeklinde çalışmayı düzenler. Her seansta arasına zamanlanmış mola kullanır. Bir görev üzerinde odaklanmak için yardımcı olabilir. Odaklanma sorunu nasıl aşılır, sorusunun yanıtı Pomodoro tekniği olabilir.

  • Üzerinde çalışacağınız ödevi, görevi seçin.
  • 25 dakikalık bir zamanlayıcı ayarlayın.
  • Zamanlayıcı bitene kadar görev üzerinde çalışın. Bir kağıt parçası üzerinde, kendinize bir onay işareti koyun.
  • 5 dakikalık kısa bir ara verin. Sonra sırada yeni Pomodoro çalışması ile 25 dakika daha çalışın.
  • 4 Pomodoro seansından sonra, daha uzun 20 dakikalık bir ara verebilirsiniz.
odaklanma sorunu nasıl giderilir
Odaklanma Sorunu Çözümleri: Pomodoro Tekniği Nedir?

Çalışırken yaşanan odaklanma sorunu nasıl çözülür?

Dağılıyorum, başlayamıyorum, bu odaklanma sorunu nasıl giderilir? Odaklanma, geliştirilen bir yetenektir. Adım adım gelişir. Bir oturuşta 30 dakika ara vermeden çalışan birisi, kademeli olarak çalışma süresini uzatabilir. Çok fazla insan odaklanmadıkları fikrine kapılıyor. Bir süre sonra bu durum, kendi kendini gerçekleştiren bir kehanete dönüşüyor. Bu yanlış inancı bırakın. Odaklanmak için gerçekçi adımları atınca, sorunlar çözülecektir.

Uygulanabilir, sizi hedefe götürecek ve zamanı sizin yönettiğiniz bir çalışma programınız olmalıdır!

Peki, bugün ne çalışacağım? Bugün hangi konuyu bitireceğim? Bugün kaç saatimi çalışmak için ayıracağım? Bu soruların yanıtını MUTLAKA biliyor olmalısınız. Program kişiden kişiye değişebilir. Bazı insanlar tüm haftalarını önceden, diğer haftalar ve haftalar öncesinden plan yaparlar. Diğerleri ise sadece her gün planlar. Kendinize ulaşılabilir hedefler koyun. Hedefleriniz sizi bir miktar da zorlamalıdır. Zorlanmadan, çaba ve emek göstermeden olmaz.

▶️ MUTLAKA İNCELEYİN! ◀️

📲 Etkili ve Verimli Ders Nasıl Çalışılır? 🥇

Çalışma programını paylaşarak odaklanma sorunu nasıl çözülür?

Ders çalışma programınızı MUTLAKA arkadaşlarınızla ve ailenizle paylaşın. Programınızı oluşturduktan ve ‘bölgeye girmenize’ yardımcı olacak çalışma öncesi ritüelinizi geliştirdikten sonra, bunları arkadaşlarınızla ve ailenizle paylaştığınızdan emin olmak istersiniz, böylece yapmanız gereken anlarda dikkatinizin dağılmasını önleyebilirsiniz.

Evde ders çalışıyorsanız, programınızı yatak odanızın kapısına veya mutfaktaki buzdolabı kapısına asabilirsiniz!

Böylece ailen seni ne zaman yalnız bırakacağını bilecek. Üniversitedeyseniz ve sohbet etmek için arkadaşlarınızın gelmesini istiyorsanız, bunu yatak odanızın kapısında da yapabilirsiniz.

▶️ MUTLAKA İNCELEYİN! ◀️

📲 Teknoloji Bağımlılığı Nasıl Önlenir? 🥇

Arkadaşlarınızla bir WhatsApp grubunuz var mı? Herkesi çalışma programlarının ekran görüntülerini paylaşmaya teşvik edin. Böylece ne zaman mesajlaşıp dikkatinizi dağıtmamanız gerektiğini bilirsiniz. Daha da iyisi, zaman çizelgelerinizin senkronize olduğu zamanlar bulmaya çalışın, böylece birbirinizle sohbet etmek için boş zaman süreleri belirlemiş olursunuz. Bu şekilde, dikkatinizin dağılmasını önleyebilir ve birlikte geçireceğiniz eğlenceli zamanları kaçırma konusunda endişelenmenize gerek kalmaz.

Ancak programınızı bu şekilde paylaşmanın daha büyük bir faydası da var: işiniz için daha fazla sorumluluk kazanacaksınız. Ailenize ve arkadaşlarınıza ne zaman çalışacağınız konusunda bir ön taahhüt vererek, programınıza bağlı kalma olasılığınız daha yüksek olacaktır. Ders çalışırken odaklanmanıza yardımcı olmanın başka bir yolu.

odaklanma sorunu nedir
Konsantrasyon ne demek?

Düzenli molalar ile odaklanma sorunu nasıl giderilir? 

Araştırmalar, öğrenciler düzenli molalar verdiğinde üretkenliğin arttığını defalarca gösteriyor. Revizyonunuzu veya deneme yazınızı yönetilebilir parçalara bölerek, odaklanmanız ve beyninizi eldeki konuyla meşgul tutmanız daha olasıdır. Yaptığınız her 45 dakikalık sağlam iş için masanızdan 15 dakikalık bir mola verin. İster biraz temiz hava almak için dışarı çıksın, ister hızlıca toparlansın ya da biraz esneme yapın, beyninizin size daha sonra teşekkür edeceğini garanti ediyoruz!

odaklanma sorunu nasıl çözülür
Odaklanma Sorunu için Dikkat Testi

Kendinizi ödüllendirmeyi unutmayın: odaklanma sorunu nasıl çözülür?

Çalışmak için kendinizi ödüllendirmek, motive kalmanın anahtarıdır. Bunlar, yazdığınız her paragraf için bir kare çikolata veya belirli bir konuyu gözden geçirme konusunda uzmanlaştığınızda en sevdiğiniz Netflix dizisinin bir bölümünü izlemek gibi küçük ödüller olabilir.

Gerçekten çok çalıştığınızı hissettiğinizde, odaklanma sorunu nasıl çözülür? Ödevler teslim edildiğinde ve sınavlar bittiğinde kendinizi arkadaşlarınızla bir gece geçirmek için ödüllendirebilirsiniz. Aylardır gözünüze kestirdiğiniz o botları satın almak gibi daha büyük şeylerle ödüllendirin. Unutmayın, sınav sezonu olduğu için eğlenmemeniz gerektiği anlamına gelmez.

▶️ DETAYLI ARAŞTIRIN! ◀️

📲 Odaklanma Yöntemleri Nelerdir? 🥇

Ders çalışma pozisyonu: Yatarak ders çalışılır mı?

Yatarken veya yatakta otururken verimli bir şey yapmaya çalışmayın. Çalıştığınız yer ile uyuduğunuz yerin aynı olmaması önemlidir. Dinlenmek veya uyumakla bağdaştırdığınız bir yerde etkili bir şekilde ders çalışamazsınız. Ayrıca, eğer yatakta çalışıyorsanız, ya uzanmış ya da bağdaş kurup oturuyor olacaksınız.

Bu konumların hiçbiri maksimum odaklanma için elverişli değildir. Bu pozisyonlar boyun ve sırt ağrılarına bile neden olabilir. Dahası, sonunda istenmeyen şekerlemeler yapabilirsiniz! Bu nedenle, işinizi her seferinde uygun bir çalışma masasında yapın. Bu durum, her öğrencinin geliştirmesi gereken iyi bir alışkanlıktır !

Çalışmak için bir yer seçerken, odaklanma sorunu nasıl çözülür? Uzun süreli, sürdürülebilir çalışma için iyi bir duruşu desteklemek için gerekli mobilyalara sahip bir yer denemek ve seçmek önemlidir. Sırt destekli rahat bir masa sandalyesi, egzersiz topu veya ayakta çalışma masası kullansanız da, dik oturmanın enerji seviyelerini ve güveni arttırdığı ve genel ruh halini iyileştirdiği gösterilmiştir . Ek olarak, kambur bir pozisyonda oturmak beyninizi umutsuzluk duygularına daha yatkın hale getirebilir.

▶️ MUTLAKA İZLEYİN! ◀️

📲 Zaman Yönetimi İpuçları 🥇

Ertelemeden sınava odaklanma sorunu nasıl çözülür?

Zamanınızı yönetmek için çalışan bir takvim kullanın. Bu, yalnızca sınavınıza kalan günleri geri saymanızı sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda inceleme oturumlarını eşit bir şekilde dağıtmanızı da sağlayacaktır. Yolda kalmanız için ödev teslim tarihlerini ve diğer önemli kilometre taşlarını not almak için takviminizi kullanın. Her gün ne yapmanız gerektiğini zaten biliyorsanız, ertelemeyi bırakıp çalışmaya başlamak çok daha kolay olacaktır.

Çalışmak, konfor alanında kalarak başarılmaz!

Başarılı bir öğrenci olmak için, dikkatinizi dağıtacak kaynakları geride bırakmanız gerekir. Ders çalışırken dikkatinizin dağılmaması için en faydalı ipuçlarından biri akıllı telefonunuzu kapatıp başka bir odaya koymaktır.
Gerekirse, arkadaşlarınıza ve ailenize birkaç saatliğine çevrimdışı olacağınızı, hatta sınav haftasında sosyal medyadan uzak kalacağınızı bildirin. Ne zaman bilgisayar kullanarak ders çalışsanız, çalışmanızla ilgisi olmayan tüm web tarayıcı sekmelerini kapatın. Unutmayın, işiniz bittiğinde onları her zaman tekrar açabilirsiniz.

▶️ DETAYLI ARAŞTIRIN! ◀️

📲 Ders Çalışma Planı Nasıl Hazırlanır? 🥇

Zihni hazırlamak için 1 dakika ile odaklanma sorunu nasıl giderilir? 

Canınız işe veya ders çalışmaya başlamak istemiyorsa 1 dakikanızı ayırın ve kendinizi zihinsel olarak hazırlayın. Bazen işe gitmek istemeyebilirsiniz. Bazı günlerde kitabın kapağını açmak istemezsiniz, hatta 1 test sorusu çözmek içinizden gelmez. Bu olduğunda, kendinizi zihinsel olarak hazırlamak için bir dakikanızı ayırın.

Bir dakika için bir zamanlayıcı ayarlayın ve kendinize zamanlayıcı kapandığında çalışmaya başlayacağınızı söyleyin.

Bunu yaparak, dakikanın sonunda işe koyulma olasılığınız çok daha yüksek olacaktır. Buna “uygulama niyeti” denir. Kendinize bir şey yapma niyetini her işaret ettiğinizde, bu göreve başlamayı kolaylaştırır. Bu durumda, odaklanma sorunu nasıl giderilir, eğer ertelemeyi düşünüyorsanız, uygulamanın amacı, bir çalışma toplantısına başlamadan önce bir dakika için bir zamanlayıcı ayarlamaktır. Bu nedenle, kendinizi çalışmaya başlamak için motive etmekte zorlanıyorsanız, bir dakikanızı ayırın ve kendinizi zihinsel olarak hazırlayın. Bunu yaparak, yaşadığınız direnci ortadan kaldıracaksınız.

odaklanma problemi
Odaklanma Sorunu – Beyin Hafıza Nasıl çalışır?

Zaman yetmiyor ve yaşadığım odaklanma sorunu nasıl giderilir? Son olarak, çalışma planlarınızı haftalık yapabilirsiniz. Böylece hafta bittiğinde, neleri tamamladınız? Eksik kalanlar neler? Haydi hemen eksik kalanlara yüklenin. Ardından yeni hafta için hangi planlar olacak? Hedefinizi belirlediniz! Zaman planınız artık hazır. Düzenli olarak bu haftalık hedeflemeleri belirleyin. Odaklanma sorunu nasıl giderilir sorununu yanıtı 1 ay sonra ortaya çıkacaktır. Aradan 1 ay geçtikten sonra, çok daha düzenli ve planlı şekilde hedefe ulaştığınızı göreceksiniz.

Ders planı ve sınav hazırlığı konusunda size yardımcı olmak için buradayız. Bizimle hemen iletişime geçerek, stres faktörlerini nasıl ortadan kaldıracağınız ve hayatı nasıl kolaylaştıracağınızı planlamaya başlayın.

👨‍⚕️ Dr. Bora Küçükyazıcı
Klinik Psikoloji PhD  Meditasyon Eğitmeni

🏠 Brain Center ® İstanbul ☯️ Kişisel Gelişim Merkezi
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul 🌍

Odaklanma Sorunu Çözüm Randevusu 📲
 0216 688 77 78 

doktor bora küçükyazıcı
Brain Center İstanbul Kişisel Gelişim Merkezi
Bu yazıyı paylaşabilirsiniz:

Dr. Bora Küçükyazıcı

👨‍⚕️ Tıp Doktoru 🧠 Neuro Trainer ⚕ Klinik Psikoloji PhD ☯️ Meditasyon Eğitmeni

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Konuşmayı Görüntüle
Randevu İletişimi
Hangi konuda randevu istiyorsunuz?