Psikolog

Sınav Kaygısı Belirtileri Nelerdir? 2022 Veriler

Sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Kısaca sınav kaygısı nedir? Öğrencinin sınav kaygısı nasıl giderilir? Testler için hazırlanırken sınav kaygısı nasıl aşılır? Öğrenci sınav kaygısı nasıl önlenir? Başarı için sınav kaygısı nasıl yok edilir? Tüm bu ve benzeri soruların yanıtlarını birlikte inceleyelim.

Olumsuz zamanlarda stresli ve endişeli hissetmenin tamamen doğal olduğunu anlamak çok önemlidir. Kişi kendini düşük hissettiği için asla kendini küçük görmemelidir. Stresli hissetmek, olumsuz koşullarda hayatta kalmak için vücudumuzun doğal tepkisidir.

Stres, aşırı fiziksel tehlike karşısında sizi korumayı amaçlayan, vücudunuzun acil durum modunun genişletilmiş bir versiyonudur.

Ders çalışmak yerine sosyal medya beslemelerini kontrol etmek, ders çalışmayı ertelemenin çok yaygın bir yoludur. Ayrıca sınıf arkadaşlarınızın ne okudukları ya da çalışmadıkları hakkında konuştuklarını görebilirsiniz. Bu durum sınav stresinizi artırabilir. Sosyal medyadan tamamen kaçınmak gerçekçi değil, ancak buna harcadığınız süreyi sınırlayın ve sizi daha fazla stresli hissettiren konulara girmeyin.

Sınav Kaygısı Belirtileri Nelerdir?

Sınavlar, istesek de, istemesek de, şu an ki dünya eğitim sisteminin bir parçası olmaktadır. İlkokul, orta okul LGS, lise YTY ve AYT, üniversite hep sınavlarla devam eder. Sonrasında lisans, lisans sonrası, yüksek lisans, doktora sınavı, ardından KPSS, ALES, SAT sınavları diye devam eder. Tüm sınavlar kaygı ve korku duygularının eşlik ettiği, ilgili konudaki bilgi düzeyimizi ölçmektedir. Bir sınava hazırlanırken veya sınava girerken stresli veya endişeli hissedebiliriz. Sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Bu duyguları normal olarak yaşarız. Hafiften orta seviyeye kadar, performansı bile artırmaktadır. Yani belli oranda stres ve kaygı yaşamak, sınav performansı ve hazırlığı için iyidir, gereklidir. Yerkes Dodson kanunu bizlere şunu söylemektedir.

Sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Çoğu öğrenci sınav sırasında gerginleşir, ancak bazı öğrenciler fiziksel olarak rahatsız edici ve performansı engelleyen bir düzeyde sınav kaygısı yaşarlar. Test kaygısı semptomları, ortak bir formülü unutmak gibi küçük rahatsızlıklardan ezici ve zayıflatıcı korkulara kadar değişebilir. Sınava girme bağlamında aşağıdaki belirtilerden bazılarını yaşıyorsanız, sınav kaygısıyla mücadele ediyor olabilirsiniz.

Öğrencide sınav kaygısı belirtileri nelerdir?

Ders çalışırken sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Okulda iyi performans göstermeyen bir çocuğun endişeli bir ebeveyni olduğunuzu hayal edin. Çocuğunuzun hiçbir okul gününü kaçırmamasını sağlayın. Her gece çocuğunuzun ödevini gözden geçiriyorsunuz ve doğru yapıldığını görüyorsunuz. Çocuğunuzla birlikte kavramları gözden geçiriyorsunuz ve materyali oldukça iyi anladığını görüyorsunuz. Çocuğunuzun yaklaşan sınavlarına çalışmasına yardımcı oluyorsunuz. Çocuğunuzun sınavlarını geçmek için gerekli bilgiye sahip olduğunu hissediyorsunuz, biliyorsunuz. Ve, bir hafta sonra çocuğunuz sınavdan eve gelir.  Size sınavda başarısız olduğunu söyler???

sınav kaygısı nedir
sınav kaygısı tedavisi

Sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Şaşkınsınız, bu yüzden onun öğretmenleriyle bir görüşme ayarladınız. Size çocuğunuzun günlük sınıf çalışmaları ve ev ödevlerinde başarılı olduğunu söylüyor. Ancak testler sırasında donup terlediğini, işaretleme hataları yaptığını söylüyorlar. Bir testteki en basit sorulara bile cevap vermekte zorlanıyor. Hangisidir, hangisi değildir, şeklindeki soruları yanlış okuduğunu fark ediyorsunuz. Hatta bazen tuvalete koşup kusar.

Sınav kaygısı düzeyi yüksek öğrenci, sahip olduğu bilgi potansiyelini verimli ve tam olarak kullanmakta sıkıntı yaşar.

Oğlunuzun öğretmenlerinin anlattığı durum bir çeşit performans endişesidir. Sınav kaygısı, test için yüksek düzeyde sıkıntı veya tedirginlik yaşanan bir performans kaygısı durumudur. Test kaygısı, test durumlarında en iyisini yapma becerisine müdahale eder. Test kaygısı olan bir çocuk konsantrasyon eksikliği, çaresizlik hissi veya nefes darlığı yaşayabilir. Sınav kaygısı okul performansını düşürür.

Öğrencinin sınav kaygısı nasıl giderilir?

Sınav kaygısı neden kaynaklanır? Eksik sınav hazırlığı, etkisiz sınav alma stratejileri, psikolojik baskılar, sınav stresini artırır. Bu bileşenlerin her birinin sizin için ne ölçüde geçerli olduğunu keşfedin ve aşağıdaki değişiklikleri yapmaya çalışın.

Tüm kaygı türlerinin stres yaşamaya bir yanıt olduğunu biliyoruz. Stres altındayken, ‘savaş ya da kaç‘ reaksiyonumuzu üreten hormonla aynı olan adrenalin salgılarız. Bu, terleme, hızlı nefes alma ve baş dönmesi gibi test kaygısıyla ilişkili fiziksel semptomlara neden olur. Seviye tespit sınavlarına hazırlanırken sınav kaygısı belirtileri nelerdir?

Sınav kaygısı nedenleri şunları içerir:

  • Önceki zayıf sınav performansları
  • Eksik çalışma ve sınava girme becerileri
  • Kendine güvensizlik, özgüven sıkıntısı
  • Başarısızlık korkusu
  • Sınava düşünsel olarak hazır olmamak
  • Dikkat dağıtıcı test ortamları
  • Rekabetin yüksek olduğu okul veya sınıf ortamları
  • Aileden iyi performans göstermeye yönelik yüksek beklentiler ve baskılar
  • Negatif atıflar: sen şöylesin, böylesin, yapamazsan görürsün vb.

Sınav kaygısı doğru yönetmek ipuçları şunlardır:

  • Sınava değil, çalışmanıza odaklanın.
  • Eğitmenlerinizle her sınavın formatını ve içeriğini netleştirin.
  • Öğretmenlerinizin sizden nasıl bir hedef beklediğini bilin. Sorular sorun.
  • Bir çalışma kılavuzu oluşturun. Sınavın hangi konuları kapsayacağının ayrıntılı bir listesini yapın.
  • Çalışma planı için diğer öğrencilerle ve / veya öğretmenlerinizle işbirliği yapın.
  • Geçmiş sınavları ve örnek problemleri gözden geçirin.
  • Sınav sorularını derinlemesine incelemek için zaman ayırın.
  • Kendi deneme testlerinizi mutlaka her hafta uygulayın.

Sınav kaygısı nasıl aşılır?

Sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Psikolojik baskıları mutlaka hafifletin. Sınava zamanında veya biraz erken gelin. Başlamadan önce rahatlamak veya meditasyon yapmak için biraz zaman ayırın. Sınava girmeden önce çevrenizdekilerle asla tartışmayın. Kendinizi sorgulamaya veya sınav öncesi kaygılarını “yakalamaya” başlayabilirsiniz.

Yapamam!” gibi olumsuz, kendi kendini engelleyen ifadeleri belirleyin. Bunları kabul etmeyin. “Bu teste hazırım!” veya “Elimden gelenin en iyisini yapacağım.” gibi olumlu ve onaylayıcı öz ifadelerle değiştirin. Dikkat dağıtıcı düşünceleri yönetmek için düşünmeyi durduran bu tekniği kullanın.

Hiç bir sınav, öğrencinin kişisel değerini belirlemez!

Olumsuz düşüncenin ödülü yoktur. Olumsuz düşüncelerinizin ve öz ifadelerinizin farkında olun. Örneğin, kendi kendinize “Başarısız olacağım” diyebilirsiniz. “Başarısız olacağımı nasıl bilebilirim?” diyerek kendinize meydan okuyun.

AYRICA OKUYUN

Öğrencide Sınav Kaygısı Nasıl Giderilir?

Yoğun kaygı durumu artışı gerçekleştiğinde şunları uygulayın:

  • Kaslarınızı gevşetin ve nefes alın.
  • 5’e kadar nefes alın ve nefes verin. Bunu yaparken daha fazla oksijen alırsınız, böylece sizi rahatlatır ve hafızanızı yeniden canlandırmanıza yardımcı olur.
  • Ayağınızdaki kasları 10’a kadar tutarak esnetin.
  • Ardından gevşemeyi de deneyebilirsiniz.

Sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Kendinizi zihinsel ve fiziksel olarak organize edin. Bir takvimde son tarihleri ​​ve sınav tarihlerini işaretleyerek bir program oluşturun. Bir oturuşta ne kadar materyal çalışabileceğiniz konusunda gerçekçi olun. Derslere çalışırken Sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Daha uzun olanlardan ziyade kısa çalışma seansları planlayın. Bir gece önce sınava çalışmak kaygıya neden olabilir. Notlarınızı gözden geçirmek için her hafta biraz zaman ayırın.

sınav kaygısından kurtul
sınav kaygısını yenmek

Derste sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Başarı için sınav kaygısı nasıl yok edilir?

Sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Öğrenme yardımcıları oluşturmak, bir sınava hazırlanmanıza ve endişenizi azaltmanıza yardımcı olabilir. Bilgi kartları, çizelgeler, zaman çizelgeleri veya hatırlatıcılar kullanın. Bazen bir şeylere bakmak, materyali sadece okumak yerine daha iyi hatırlamanıza yardımcı olabilir. En iyi nasıl öğrendiğinizi bilmeniz ve kaygınızı azaltmaya yardımcı olmak için bunu kendi yararınıza kullanmanız gerekir. Gerçek test ortamına olabildiğince benzeyen koşullarla bir gün önce bir alıştırma testi yapın.

Testten önceki gece iyi uyuyun. Geç saatlere kadar kafein içmeye çalışmayın.

Sınavlar sırasında sık sık çalışma araları vermeyi unutmayın, çünkü biraz boş zamanınız olmadan konsantre olamayacaksınız. Molalarınızı makul bir süre ile sınırlandırın (örneğin seanslar arasında 15 dakika) ve ardından işinize geri dönün.

Egzersiz, stres hormonlarının olumsuz etkilerine karşı koymaya yardımcı olur ve ayrıca ruh halinizi iyileştirir. Dışarıda yürüyüş yapmak kadar basit olabilen, hoşunuza giden bir egzersiz türü bulmaya çalışın. Gününüze, derslere gitmek için uzun bir yoldan yürümek veya merdiven inip çıkmak gibi az miktarda egzersiz de dahil edebilirsiniz. Egzersiz, çalışma molalarından yararlanmanın harika bir yoludur.

Stres yönetiminde ilk aşama semptomları tanımaktır. 

Stres, vücudun yüksek basınçlı durumlara verdiği kimyasal tepkidir – bu bazen “savaş ya da kaç” tepkisi olarak bilinir. Mümkün olduğunda biraz rahatlamak için zaman ayırın. Mindfulness gevşeme egzersizleri veya nefes egzersizlerini  deneyebilirsiniz . Sadece doğada biraz zaman geçirmek gerçekten rahatlamaya yardımcı olabilir. Hayatta büyük bir şey elde etmek için her zaman hedefler belirlemelisiniz.

Sınavlarınızın gelmesi için birkaç haftanız, gününüz veya saatiniz olsa da, sınavlarda başarılı olmak için ön hedefler belirlemek çok önemlidir. Öğrenme için gerçekçi hedefler belirlemek, her şeyi doğru perspektife sokmaya yardımcı olur. Kendinizi yıpratma riski olmadan üretkenliğinizi en üst düzeye çıkardıklarınız kapsamında çalışırken durumunuzu kabul edin.

Ders çalışırken sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Sınav stresi nasıl düzelir?

Test gününde yorgun ve asabi olabilirsiniz. Erken yatın ve erken kalkın, böylece sınava girmek için acele etmeyiniz. Ayrıca sınavdan önce önemli noktaları gözden geçirebilirsiniz. Dikkatinizin dağılmadığı bir yerde bekleyebilirsiniz. Tek başınıza oturun ve testten önce kimseyle konuşmamaya çalışın. Kaygı bulaşıcıdır. Sınava güvenle yaklaşın. Sınav, ne kadar çalıştığınızı görmek ve yaptığınız tüm çalışmaların değerlendirmesini sağlar.

Unutmayınız ki, bu gireceğiniz sınav ne ilk ne de son sınav olacaktır.

Genel olarak, sınav zamanı stresinizi daha iyi yönetmek için atabileceğiniz birçok adım vardır. Yaşam tarzı değişikliklerinden önceden planlamaya kadar. Bazı sınav streslerinin kaçınılmaz olduğunu ve hatta sizi çalıştırması açısından sağlıklı olduğunu unutmayın. Ancak, elinizden gelenin en iyisini yapmanıza yardımcı olacak dengeyi hedefleyin.

Sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Bahsettiğimiz adımları başarıyla ve sakince uygulamalısınız. Lakin bunları uygulamakta sıkıntı yaşarsanız, zaman kaybetmeden bizimle iletişime geçmenizi öneririm. Sizlere yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız. Uzmanlık alanımız, yoğun çalışma temposunun sınavlarda başarıyla kullanılmasını sağlamaktır. Sınav kaygısı konusundaki çözümler için iletişim hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Sağlık ve başarı dileklerimizle.

Dr. Bora Küçükyazıcı
Klinik Psikoloji PhD & Eğitim Uzmanı

Brain Center İstanbul – Kişisel Gelişim Merkezi
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul

Randevu için Hemen Ara:
 0216 688 77 78  

doktor bora küçükyazıcı
Brain Center İstanbul – Kişisel Gelişim Merkezi

Sık sorulan sorular ve cevaplar: sınav kaygısı belirtileri nelerdir?

[faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 1:Sınav kaygısı başarıyı nasıl etkiler?” number=”1″] Cevap 1: Etrafınızda neler olabileceğini ayarlamak için önceden plan yapın. Yolda bekleyen veya çaresizlik içinde olan diğer adayları tespit etmek aynı derecede moral bozucu olabilir. Öğrencide sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Bir şey veya biri dikkatinizi dağıtırsa, kendi masanıza bakmayı ve nefesinize odaklanmayı stratejiniz haline getirin – bu, konsantrasyonunuzu geri kazanmanıza yardımcı olacaktır.[/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 2: Sınav kaygısının fiziksel belirtileri nelerdir?” number=”2″] Cevap 2: Çocuğunuzun kaygıya neyin neden olduğunu belirlemesine yardımcı olun. Bu çarpma çok mu zor? Zor kısım test kağıdındaki baloncukları doldurmak mı? Çoğu zaman sadece yüksek sesle olanları söylemek biraz rahatlama sağlayabilir. Ve endişelerin ne olduğunu anlamak, ikinizin de stratejiler geliştirmesine yardımcı olabilir.[/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 3: Sınav kaygısı ne işe yarar?” number=”3″] Cevap 3: İnsanların ezici sorunları daha küçük parçalara ayırarak daha olumlu bir şekilde ele almalarına yardımcı olur. Düşüncelerimizin, duygularımızın, fiziksel duyumlarımızın ve eylemlerimizin birbirine bağlı olduğu kavramına dayanır. Bir terapist, sorunlarınızı düşünceleriniz, fiziksel duygularınız ve eylemleriniz gibi ayrı bölümlerine ayırmanıza yardımcı olur. Ardından terapistiniz, yararsız düşünce ve davranışları değiştirmek için gereken adımları belirlemenize yardımcı olur.[/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 4: Sınav öncesi sakinleşmek için ne yapmalı?” number=”4″] Cevap 4:Bazen arkadaşlarımız ya da çevremizdeki insanlar, sınav sonuçlarının gelmesi gibi büyük bir olay hakkında kendimizi daha kötü hissetmemize neden olabilir. Bu insanlardan biraz boşluk almaya çalışın ve kendinize odaklanın. Yaklaşan bir sınavla ilgili endişenizi neyin tetiklediğini bildiğinizde, bu tetikleyiciyi ele almak ve test performansınızı iyileştirmek için belirli adımlar atabilirsiniz. Öğrenci için sınav kaygısı belirtileri nelerdir? [/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 5: Kaygı ve sınav kaygısı nedir? ” number=”5″] Cevap 5: Parçalar halinde çalışmak, görevi daha yönetilebilir hale getirmeye yardımcı olabilir ve bu, çocuğunuzun daha az gergin olmasına yardımcı olabilir. Çocuğunuzun sınavlarının ne zaman olacağını öğrendikten sonra, günlük çalışma saatlerini planlamak için geriye doğru çalışın. Bir sınav durumunda, kaygı ve panik atakların tetikleyicileri tekrarlayıcıdır. Örneğin, bir gün daha geçtiğinde ve planladığınızdan daha az revizyon yaptığınızda oluşan o cimri duygu ya da sınav kağıdını açtığınızda midenizde oluşan batma hissi ve ilk sorunun cevabını bilmiyorsunuz. [/faq_item][/faq]
Bu yazıyı paylaşabilirsiniz:

Dr. Bora Küçükyazıcı

👨‍⚕️ Tıp Doktoru 🧠 Neuro Trainer ⚕ Klinik Psikoloji PhD ☯️ Meditasyon Eğitmeni

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Konuşmayı Görüntüle
Randevu İletişimi
Hangi konuda randevu istiyorsunuz?