Mutlu Yaşam

sınav stresi nasıl yenilir geçer? 3 adımda stresi azaltma ipuçları

sınav kaygısından kurtulmak için yapılacaklar

Artan sınav stresi nasıl yenilir? Sınav stresini yenmek!

Sorun yaratan sınav stresi nasıl yenilir? Öğrencide sınav stresi nedir? Başarıyı engelleyen sınav kaygısı nedir? Neden sınav stresi olur? En sık sınav kaygısı belirtileri nelerdir? Stresi yenmek için uygulanan sınav kaygısı azaltma teknikleri nelerdir? Hangi sınav stres tekniği uygundur? Tüm bu soruların yanıtlarını birlikte inceleyeceğiz.

Bu size hiç oldu mu? LGS, TYT-AYT veya KPSS sınavına çok çalışıyorsun! Ama deneme sınavlarına girdiğinde zihnin bomboş kalıyor. Teste başlamak için oturduğunuzda avuçlarınızın terlediğini, nefesinizin kesildiğini ve midenizde bir çukur oluştuğunu fark ediyorsunuz. Öğrencide sınav kaygısı başa çıkma ipuçlarını burada inceleyiniz.

Bu klasik sınav kaygısı belirtileri tanıdık geliyorsa, notlarınız ve sınav puanlarınız gerçek yeteneklerinizi yansıtmayabilir.

Stresli bir sınavdan önce ve sınav sırasında sınav kaygısını yönetmenin yollarını öğrenmelisiniz. Bir sınavdan önce biraz gergin hissetmek tamamen normal olabilir. Detaylı İncele: dikkat eksikliği nedir?

sınav stresi nasıl yenilir
sınav kaygısı ile başa çıkma yolları

Neden sınav için stres ve kaygı hissederiz?

Sınav veya sınav kaygısı, sınavlardan önce, sınav sırasında ve bazen sınavlardan sonra yaşanan yaygın ve genellikle normal bir stres tepkisi olarak tanımlanır. Oysa bazı öğrenciler için sınav kaygısı düzeyi, başarıyı azaltacak etkiye ulaşıyor. Yarış düşünceleri, konsantre olamama veya korku hissi, hızlı kalp atışı, baş ağrısı veya mide bulantısı gibi fiziksel semptomlarla birleşebilir.

LGS sınavı veya üniversiteye giriş sınavı olsun, sınav kaygısı düzeyi aylarca süren sıkı çalışmayı raydan çıkarma riskine sahiptir.

Sınav kaygısı yoğun olduğunda sorun yaratır, zamanla devam eder ve akademik performansı engeller. Başka bir deyişle, belirli bir düzeyde sınav veya sınav kaygısı aslında oturma sınavlarına verilen yaygın ve genellikle normal bir tepkidir. Bizi çalışmaya, sınavları tamamlamaya ve iyi performans göstermeye motive etmek için genellikle bir dereceye kadar sinir enerjisi ve gerginlik gerekir – sınav kaygısının tamamen kötü olmadığını hatırlamak önemlidir. Detaylı İncele: sınav kaygısı belirtileri nelerdir?

📲 Sınav Stresini Yönetme İpuçları 🥇

Sınav Stresi Nasıl Yenilir?

Öğrencide sınav kaygısının olası nedenleri nedir? En sık gözlenen sınav stresi belirtileri nelerdir? Korkularınızın doğasını düşünürken, bu korkuya bir cevap bulmalıyız! Ya davranışta bir değişiklik ya da düşüncede bir değişiklik gerçekleştirmeliyiz! Etkili ders çalışma programı ile sınav stresi nasıl yenilir? Öğrenciyi strese sokan ve kaygı düzeyini olumsuz şekilde artıran faktörleri inceleyelim. Böylece sınav stresi nasıl yenilir sorusunun cevaplarını bulacağız.

Gerçekçi Korku Dolu Sorular:

Soru: Bu test için hazır değilim.
Cevap: Zaman yönetiminiz ve belki de mükemmeliyetçiliğiniz üzerinde çalışın.

Soru: Bu sınavda başarısız olursam, yılı tekrar etmem gerekebilir.
Cevap: Öğretmenleriniz, rehberlik uzmanlarınız ve uzman desteği aldığınız psikoloğunuz ile düşüncelerinizi konuşun. Seçenekleriniz hakkında olabildiğince gerçekçi olmaya çalışın. Belki de gerçek performans için gelecek seneyi hedeflemek daha uygun olabilir.

Tümünü Gör

Düşünceyi kontrol ederek sınav kaygısı nasıl kontrol edilir?

En sıkıldığınız anlarda bile, sadece ders çalışmaya başlayın! Düşünmeyin, duygularınıza odaklanmayın, sadece başlayın! Sadece masaya oturun, geçin yerinize, sakince sandalyeye oturun! Etrafınıza bakın ve 1 dakika süre verin kendinize! Veya güveninizi ve başlama temposunu artırmak için çözeceğiniz bazı sorular bulun.

Gerekirse her zaman geri dönüp daha sonra bir şeyleri değiştirebilirsiniz, ancak birkaç hızlı yanıt topun yuvarlanmasına neden olabilir. Sakin nefes almaya ve olumlu düşüncelere odaklanmalısınız!

Derin nefes almak, atan bir kalbi veya yarışan bir zihni yavaşlatabilir, bu nedenle bu teknikleri evde uygulayın. Nefes almaya ve düşünmeye konsantre olma eylemi, bu endişeli duyguları biyometrik olarak değiştirebilir. Aşırı endişeli hissetmeye devam ederseniz, gerginliğinizi azaltmak için şu anksiyete kontrol adımlarını uygulayın. Bu alıştırma o kadar basittir ki, etkinliği sizi şaşırtacaktır! Birçok öğrenci sınav stresi nasıl yenilir, kaygılarını çok yararlı bir düzeye değiştirdiğini deneyimlemektedir:

  • Gözlerini kapat.
  • Yediye kadar sayarak yavaşça nefes alın ve yediye kadar sayarak nefes verin.
  • Vücudunuzun gevşemeye başladığını hissedene kadar bu yavaş nefes almaya devam edin. (Çoğu öğrenci için 2-3 nefes )
  • Gözlerinizi açın ve kendinize olumlu, çok spesifik bir kendi kendine konuşma yapın! Örneğin: Başaracağıma eminim! Çok çalışıyorum! Elimden gelenin en iyisini yapıyorum.
  • Tüm bu prosedür sadece bir dakika sürmelidir.
sınav stresi nasıl geçer
Sınav stresinden kurtulmak

Olumsuz düşünce durdurmak için 1 Basit İpucu

Düşünce Durdurma Alıştırması: Sınavdan önce kendinize sessizce “SAKİN!” deyin veya bağırın. İçsel olarak kendinize sakinleşmeyi emredin. Olumsuz duygu ve düşünceleri görselleştirebiliriz. Sınav stresi düşüncesinin etrafında bir baloncuk hayal edin ve ardından balonu olabildiğince küçültün. Nefesinizle, balonu evrenin en uzak ucuna üflediğinizi hayal edin. Kaybolduğunu görün ve hissedin ve ardından önünüzdeki sınav görevine dışarıdan yeniden odaklanın. Öğrencilerin ders çalışma becerisini geliştiren profesyonel öğrenci koçluğu programımız hakkında detayları inceleyiniz.

Tüm bu adımlar, sınava hazırlanırken sınav stresi nasıl yenilir konusunda ipuçları sağlayacaktır. Tüm bu adımları uygulamanıza rağmen, sınav kaygısı konusunda çözmekte zorlandığınız durumlar için uzman deneyim ile sizlere destek sağlıyoruz. Sınav başarısı konusunda çözümler geliştirerek size yardımcı olmak için buradayız. Bizimle hemen iletişime geçerek, sınav stres düzeyini nasıl ortadan kaldıracağınız veya hayatı nasıl kolaylaştıracağınızı planlamaya başlayın.

👨‍⚕️ Dr. Bora Küçükyazıcı
Tıp Doktoru 🧠 NöroPsikoloji PhD

🏠 Brain Center ® İstanbul ☯️ Kişisel Gelişim Merkezi
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul 🌍

Stresi Yönetme Randevusu 📲 0216 688 77 78 

doktor bora küçükyazıcı
Brain Center İstanbul Kişisel Gelişim Merkezi

Dr. Bora Küçükyazıcı

👨‍⚕️ Tıp Doktoru 🧠 Nöro-Psikoloji PhD olarak Brain Center İstanbul kurucusu, dikkat testi ölçümleri, evlilik terapisti, ilişki danışmanı, meditasyon eğitmeni ve nefes terapistidir. 🎯 Nörobilim gelişmeleri ve spritüel kişisel gelişim alanlarında köşe yazıları yayınlamaktadır. 🌌 Pleiades meditasyon tekniği ile kozmik yeniden bağlantı konusunda seanslar düzenlemektedir. 📺 Psiko-Sinema yazıları ile film analizleri ve gizli ipuçlarını kaleme almaktadır. 🔎  Antik çağ arkeolojisi ve tarih öncesi medeniyetler hakkında araştrma ve incelemeler yapmaktadır.📸 Amatör gezgin ve fotoğrafçı olarak Türkiye ve dünyayı keşfetmektedir. 📲 Instagram profili buradadır. 📍 DoktorTakvimi profili buradadır. Doktor Bora Küçükyazıcı tarafından verilen eğitim ve seminerleri burada inceleyiniz.

İlgili Makaleler

4 Yorum

  1. kızım bu sene üniversiteye hazılanıyor tyt ve ayt çalışıyor. günde çok soru çözüyor,etkili ve verimli ders çalışma programı uyguluyor fakat denemelerde istediği sonucu alamıyor ne yapmalıyız

    1. Nurten hanım, öğrencilerin sınavda bilgilerini etkili ve verimli kullanmaları çok çok önemlidir. Bir öğrencinin bilgisi az olabilir, az net yapar. Lakin bilgisi iyi olduğu halde, sınavda bu bilgiyi verimli kullanmakta sorun yaşıyor ise odaklanma sorunu ve dürtüsellik yönünden incelenmesi faydalıdır. Öğrencinin sınavda dikkatini nasıl odakladığı, bilmesine rağmen yanlış okuma veya işaretleme riskinin ne düzeyde olduğu objektif dikkat testi ile ölçülmektedir. Böylece, sınavda yaşanacak olası riskler önceden tespit edilerek, gerekli çözüm adımları sağlanır. Bilmeye rağmen sınavda hatalar yapmak, sınav stresini tetikler. O zaman şu soru devreye girer: sınav stresi nasıl yenilir? Sınavda sakin olmak, soruları dikkatlice okumak ve işaretleme sırasında hata yapmamak için şu linkteki bilgileri incelemek faydalıdır: sınav kaygısı ölçeği nedir?

  2. oğlumda sınav stresi var bu sınav stresi nasıl yenilir? sakin olmasını söylüyoruz bir türlü heyecanı geçmiyor sınavda bildiklerini unutuyor.

    1. Ahmet bey, sınavlar ve ders çalışma disiplini açısından sınav stresi önemlidir ve değerlidir. Stres olmadan, harekete geçilmesi zordur. Kontrol edilebilir düzeyde stres, kişinin performansını artırmayı sağlar. Lakin eğer sınav yaklaştıkça artan stres düzeyi, öğrencide sınav kaygısına dönüşürse, ders çalışma verimini bozar. Özellikle etkili ders çalışma teknikleri açısından stres düzeyinin kontrol edilmesi gereklidir. Öğrencide sınav stresi nasıl yenilir ve sınav stresi ile nasıl başa çıkılır? Her şeyden öncelikle, sınavın sonucuna ve hedefe odaklanmak yerine, sürece odaklanmak gerekir. Her gün, o gün için yapılacak sınav hazırlık çalışmasına odaklanmak gerekir: bugün sınav hazırlığı için ne planladık, ne yaptık? Disiplinli ve etkili ders çalışma programı haftalık ve günlük olarak düzenlenip, takip edilir. Sınav stresinin arttığı günlerde, meditasyon çalışmaları ve nefes terapisi fayda sağlar. Öğrencilerde uygulanan nefes terapisi çalışmalarını ve ipuçlarını şu linkte inceleyebilirsiniz: nefes terapisi nedir?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Konuşmayı Görüntüle
Randevu İletişimi
Hangi konuda randevu istiyorsunuz?