Kişisel Gelişim Yazıları

Sınav Stresi Yenme Yolları – 2022 İnceleme

Sınav Stresi ÖĞRENCİ SINAV İÇİN EVDE DERS ÇALIŞMA İPUÇLARI

Sınav Stresi olan öğrenci ile sınav konsantrasyonu nasıl sağlanır?

  • Dikkat Eksikliği Nedir?
  • Öğrenci telefon ve bilgisayar kullanımını düzenleme önerileri
  • Ders Çalışmanın ALTIN KURALI: ZAMAN YÖNETİMİ NEDİR?
  • Sınavda soru çözerken DİKKAT edilmesi ŞART olan ince noktalar nelerdir?

Kaygı, günlük yaşamı etkileyebilecek bir şeydir, ancak mücadeleler ve kurs ve sınavların stresi sırasında daha da kötüleşebilir. Bütün yıl çok çalıştın. Sınavda en iyisini yapmak istiyorsun. Ailene karşı sorumlu hissediyorsun. Emeklerinin karşılığını almak istiyorsun. Tüm o sıkı çalışmanın başarısızlıkla boşa gitmesini gerçekten istemezsiniz. Lakin, beyninin içinde sana yeterince iyi olmadığını söyleyen bir ses var. Bu, sıkı çalışmanızla ve hırslarınızla alay eden kaba bir sestir. Memnuniyetle gülümsemeye cesaret ettiğinizde, sizi zorlar. Aklınıza olmadık şeyler gelir.

Sınav stresi, aklınızın içinde yaşayan, sizden başka birisi gibidir. Durmadan olumsuz düşünceleri ortaya çıkartır.

Yaklaşan sınavlarınızda nasıl olacağı konusunda gittikçe daha fazla bir çıkmaza giriyorsunuz. İşi yapmaya devam ediyorsun, ama bu korkular ve stres artık kontrolden çıkıyor. Bildiğin soruları yanlış yapmaktan çekiniyorsun. Artık endişelenmeyi bırakabilirsin. Size sınav kaygısıyla nasıl başa çıkılacağı konusunda bazı fikirler vereceğim. Aklınızdaki ses ile nasıl baş edeceğinizi öğreneceksiniz. Bu teknikleri uyguladığınızda endişeniz azalacak ve özgüveniniz artacaktır. Öncelikle şu 3 videomuzu mutlaka incelemelisiniz.

Sınav İçin Dikkat Testi Uygula

Ders Motivasyonu Nasıl Sağlanır?

En Başarılı Ders Tekniği Nedir?

Sınav Stresi Yenmek için İpuçları

Sınav Stresi için Öğrenci neler yapmalıdır?

  • Sınavın sonucuna değil sürece odaklanın!
  • Sınav stresi ve sonuçlarını düşünmek zihinsel enerjinizi ve zamanınızı boşa harcamanıza neden olur. Günlük çalışma planları yapın, nasıl ilerlediğinize kendinizde şaşıracaksınız.
  • Olumsuz düşüncelerden uzak durun!
  • Daima olumlu düşünmeye özen gösterin. Karamsar ve negatif düşüncelerle değerli  vaktinizi boşa  harcamayın. Hiç kimse sınava tüm bilgileri tam olarak bilerek giremez. Mutlaka bilgilerin bir kısmı unutulacaktır, önemli olan bunu en aza indirgemektir. Zihinsel enerjinizi yeni bilgileri öğrenmek ve eski bilgilerinizi tekrar etmek için kullanın.
  • Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın!

Hemen hemen herkes bir sınav, değerlendirme veya performans durumuyla karşılaştığında gergin hissedecek veya bir miktar endişe yaşayacaktır. Bu, sınav öncesi ve sınavlar sırasında hazırlık yapan birçok öğrenci için yaygın ve doğal bir tepkidir. Aslında, orta düzeyde bir kaygı veya stres, iyi performans göstermek için çok önemlidir - bu, bir sınav veya değerlendirme durumunda psikolojik ve fiziksel olarak uyanık olmamıza yardımcı olur.

Buradaki zorluk, kaygı düzeyimizin, çalışmamızı veya performansımızı engelleyecek şekilde optimal bir düzeyi aşmasıdır. Kaygı çok yoğun olduğunda, sınav için bilmemiz gerekenleri öğrenmekte ve hatırlamakta zorluk çekebiliriz, sorulara odaklanmakta veya sınav sırasında bilgi ve becerilerimizi göstermekte zorlanabiliriz.

Kafanı olumlu düşüncelerle doldurmalısın. Seni strese sokan sesi susturmalıyız.

Düşüncelerinizi sizi güçlendiren ve yaklaşan sınavlar hakkında kendinize güvenmenizi sağlayan olumlu düşüncelerle doldurmalısınız. Zihninizi bu şekilde yeniden programlamalısınız. Öncelikle, kendinize söylediğiniz, olabilecek tüm olumsuzlukları bir yere yazın. Bunların hangileri gerçek, hangileri değil? Gerçek olmayan düşünceler, vesvese dediğimiz kuruntu düşünceleridir. Ya öyle olursa, ya böyle olursa, gibi. Bunların gerçeklikle alakası yoktur. Kendi güçlü söyleminizi yaratın, örneğin:

Zekiyim, yetenekli ve çalışkanım. Sınavlarıma iyice hazırlandım ve sınavda tüm bilgileri aklımda tutacağım!

İstediğiniz nota layık olmadığınızı düşünüyorsanız, kendinize farklı bir hikaye anlatmaya başlayın. Çalışmanızın karşılığında elde edeceğiniz başarı, sizin performansınıza başlıdır. İyi performans göstermenin yolu, bol bol deneme yapmaktır. Sakin olun! Sınavlar sadece yaşamdaki bir adım, sizin önünüzde upuzun bir yaşam yolu var.

Sınav Stresi Doğru Yönetmek İçin: Bu Videoyu İzlemelisin!

  • Herkesin öğrenme ve çalışma stili farklıdır. Sizin bir deneme sınavında başarılı olamamanız, bir sonrakinde de başarısız olacağınız anlamına gelmez. Başkalarının ne yaptığını düşünmek yerine  eksikliklerinizi tamamlamaya çalışmanız daha faydalı olacaktır.
  • Planlı hareket edin, doğru ve etkili ders çalışın!
  • Ders çalışırken kısa dönemli planlar yapmanız çok önemlidir. Tamamlanan her hedef kendinizi daha iyi hissetmenizi ve bir sonraki adımı atmak için daha hevesli olmanızı sağlayacaktır.
  • Ezberlemek yerine, anlamayı deneyin!
  • Anlamadan, ezberleyerek çalışmak da bilgilerin çabuk unutulmasına sebep olacak, yorum yapma yeteneğinizi zayıflatacaktır. Anlamadığınız kısımları, çok basit bir şey bile olsa öğretenlerinize sormaktan çekinmeyin.
  • Kendinizi iyi tanıyın, en iyi ne şekilde öğrendiğinizi tespit edin.
  • Mutlaka dinlenmeye zaman ayırın. Önemli olan çok çalışmak değil, etkili çalışmaktır.
sınav kaygısı nedir
Sınav Kaygısı Nedir?

Sınav Stresi Yenme Yolları ve İpuçları

  • Motivasyonunuzu yüksek tutun!
  • Kendinize güveninizi hiçbir zaman kaybetmeyin. Küçük de olsa eski başarılarınızı sık sık  hatırlayın.
  • Ailenizden ve öğretmenlerinizden destek istemekten çekinmeyin!
  • Moraliniz bozulduğunda, belli bir konuyu öğrenmekte zorluk çektiğinizde, çalışma programınızı oluşturmakta güçlük çektiğinizde yardım istemekten çekinmeyin. Unutmayın her başarılı sporcunun onu başarıya götüren bir antrenörü vardır. Bazen dışardan kendi göremediğimiz bazı eksiklerimizin bize söylenmesi çok faydalı olmaktadır.
  • Beslenmenize dikkat edin!
  • Bol bol sebze ve meyve tüketin. Fazla yağlı ve ağır yemekler yemeyin. Kafein içeren içecekleri çok fazla alırsanız, sinirlilik ve çarpıntı yapacaktır.
  • Doğru nefes alın ve gevşeme egzersizleri yapın.

Sınav kaygısını nasıl yorumladığınız akademik performansınızı etkileyebilir. Orta derecede stres bize enerji verir ve bizi motive eder, odaklanmamıza ve tetikte olmamıza yardımcı olur. Stresi çalışmak için yararlı olarak gördüğümüzde, bize zorlukların üstesinden gelmek için güç ve enerji vererek, bu sınav sırasında duygusal yorgunluğu azaltabilir ve performansımızı artırabilir.

Bazı insanlar, benzer durumdaki diğer öğrencilerle birlikte çalışmayı hem rahatlatıcı hem de motive edici buluyor. Başkaları sizi strese sokuyorsa, başkalarına ara vermek de sorun değil. Nasıl hissettiğiniz veya çalışma dışındaki şeyler hakkında konuşmak için diğer yardımsever arkadaşlara veya aileye ulaşmak da önemli olabilir.

Sınav stresini ve kaygı düzeyinizi kontrol altına alarak, verimli yönetmek konusunda uzman desteği için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Sizlere yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.

Dr. Bora Küçükyazıcı
Klinik Psikoloji PhD & Eğitim Koçu

Brain Center İstanbul - Kişisel Gelişim Merkezi
Ritim İstanbul AVM, Maltepe - İstanbul

Randevu için Hemen Ara:
 0216 688 77 78

doktor bora küçükyazıcı
Brain Center İstanbul Kişisel Gelişim Merkezi
Bu yazıyı paylaşabilirsiniz:

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Call Now ButtonRANDEVU ALABİLİRSİNİZ