Kişisel Gelişim Yazıları

Sınav Stresi Yenme Yolları: 3 ipucunu hemen uygula

Sınav stresini yenmek için ne yapmalı?

Sınav Stresi Nedir? Nasıl Kontrol Edilir?

Sınav stresi olan öğrenci ile sınav konsantrasyonu nasıl sağlanır? Neden bazı öğrenciler sınav yaklaşırken karın ağrısı ve mizaç değişikliği yaşar? Her öğrencide görülmeyen sınav stresi, hangi öğrencilerde risk taşır? Başarıyı engelleyen faktör olarak kaygı bozukluğuna bağlı anksiyete belirtileri, dersleri çalışma programında sıkıntı yaratır. Özellikle çalışma programınızı ve çalışma sürenizi olumsuz etkiler. Öğrencide sınav kaygısı başa çıkma ipuçlarını burada inceleyiniz.

Sınav stresi, aklınızın içinde yaşayan, sizden başka birisi gibidir. Durmadan olumsuz düşünceleri ortaya çıkartır.

Sınav hazırlığında olan öğrencinin şu sorular için değerlendirilmesi faydalıdır. Zira başarı, çalışkanlık ile elde edilen bilginin verimli ve doğru kullanılması ile elde edilir. Etkili çalışmak ve sınavda hata yapmamak, başarının anahtarıdır!

  • Dikkati dağıtan faktörler nedir?
  • Teknoloji bağımlılığı ve telefon bağımlılığı var mı?
  • Öğrenci telefon ve bilgisayar kullanımını düzenleme önerileri
  • Ders Çalışmanın ALTIN KURALI: ZAMAN YÖNETİMİ NEDİR?
  • Sınavda soru çözerken DİKKAT edilmesi ŞART olan ince noktalar nelerdir?

 📚 Dikkat Testi Nasıl Uygulanır?  

Artan sınav stresi öğrenciyi nasıl etkiler?

Kaygı, günlük yaşamı etkileyebilecek bir şeydir, ancak mücadeleler ve kurs ve sınavların stresi sırasında daha da kötüleşebilir. Bütün yıl çok çalıştın. Sınavda en iyisini yapmak istiyorsun. Ailene karşı sorumlu hissediyorsun. Emeklerinin karşılığını almak istiyorsun. Tüm o sıkı çalışmanın başarısızlıkla boşa gitmesini gerçekten istemezsiniz.

Beyninin içinde, öğrenciye yeterince iyi olmadığını söyleyen olumsuz konuşan bir ses vardır!

Bu, sıkı çalışmanızla ve hırslarınızla alay eden kaba bir sestir. Memnuniyetle gülümsemeye cesaret ettiğinizde, sizi zorlar. Öğrencinin aklına olmadık şeyler gelir.

Yaklaşan sınavlarınızda nasıl olacağı konusunda gittikçe daha fazla bir çıkmaza giriyorsunuz. İşi yapmaya devam ediyorsun, ama bu korkular ve sınav stresi artık kontrolden çıkıyor. Bildiğin soruları yanlış yapmaktan çekiniyorsun. Artık endişelenmeyi bırakabilirsin. Size sınav stresi ile nasıl başa çıkılacağı konusunda bazı fikirler vereceğim. Aklınızdaki ses ile nasıl baş edeceğinizi öğreneceksiniz. Bu teknikleri uyguladığınızda endişeniz azalacak ve özgüveniniz artacaktır. Öncelikle şu 3 videomuzu mutlaka incelemelisiniz.

Öğrenci artan sınav stresi için neler yapmalıdır?

Hemen hemen herkes bir sınav, değerlendirme veya performans durumuyla karşılaştığında gergin hissedecek veya bir miktar endişe yaşayacaktır. Bu, sınav öncesi ve sınavlar sırasında hazırlık yapan birçok öğrenci için yaygın ve doğal bir tepkidir. Aslında, orta düzeyde bir kaygı veya stres, iyi performans göstermek için çok önemlidir – bu, bir sınav veya değerlendirme durumunda psikolojik ve fiziksel olarak uyanık olmamıza yardımcı olur.

Kafanı olumlu düşüncelerle doldurmalısın. Seni strese sokan sesi susturmalıyız.

Buradaki zorluk, kaygı düzeyimizin, çalışmamızı veya performansımızı engelleyecek şekilde optimal bir düzeyi aşmasıdır. Kaygı çok yoğun olduğunda, sınav için bilmemiz gerekenleri öğrenmekte ve hatırlamakta zorluk çekebiliriz, sorulara odaklanmakta veya sınav sırasında bilgi ve becerilerimizi göstermekte zorlanabiliriz.

  • Sınavın sonucuna değil, sınav stresi uzak durmak için sürece odaklanın!
  • Sınav stresi ve sonuçlarını düşünmek zihinsel enerjinizi ve zamanınızı boşa harcamanıza neden olur. Günlük çalışma planları yapın, nasıl ilerlediğinize kendinizde şaşıracaksınız.
  • Olumsuz düşüncelerden uzak durun!
  • Daima olumlu düşünmeye özen gösterin. Karamsar ve negatif düşüncelerle değerli  vaktinizi boşa  harcamayın. Hiç kimse sınava tüm bilgileri tam olarak bilerek giremez. Mutlaka bilgilerin bir kısmı unutulacaktır, önemli olan bunu en aza indirgemektir. Zihinsel enerjinizi yeni bilgileri öğrenmek ve eski bilgilerinizi tekrar etmek için kullanın.
  • Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın!
sınav kaygısı ölçeği nedir
Sınav kaygısı neden olur

Kendini Kontrol Et! Sınav Stresi Doğru Yönet!

Düşüncelerinizi sizi güçlendiren ve yaklaşan sınavlar hakkında kendinize güvenmenizi sağlayan olumlu düşüncelerle doldurmalısınız. Zihninizi bu şekilde yeniden programlamalısınız. Öncelikle, kendinize söylediğiniz, olabilecek tüm olumsuzlukları bir yere yazın. Bunların hangileri gerçek, hangileri değil? Kendi güçlü söyleminizi yaratın, örneğin:

Zekiyim, yetenekli ve çalışkanım. Sınavlarıma iyice hazırlandım ve sınavda tüm bilgileri aklımda tutacağım!

Gerçek olmayan düşünceler, vesvese dediğimiz kuruntu düşünceleridir. Ya öyle olursa, ya böyle olursa, gibi. Bunların gerçeklikle alakası yoktur. İstediğiniz nota layık olmadığınızı düşünüyorsanız, kendinize farklı bir hikaye anlatmaya başlayın. Çalışmanızın karşılığında elde edeceğiniz başarı, sizin performansınıza başlıdır. İyi performans göstermenin yolu, bol bol deneme yapmaktır. Sakin olun! Sınavlar sadece yaşamdaki bir adım, sizin önünüzde upuzun bir yaşam yolu var.

 🎫 Ders Çalışma Programı Nasıl Olur? 🔅

Etkili Ders Çalışma Programı Nasıl Hazırlanır? 

  • Herkesin öğrenme ve çalışma stili farklıdır. Sizin bir deneme sınavında başarılı olamamanız, bir sonrakinde de başarısız olacağınız anlamına gelmez. Başkalarının ne yaptığını düşünmek yerine  eksikliklerinizi tamamlamaya çalışmanız daha faydalı olacaktır.
  • Planlı hareket edin, sınav stresi konusunda doğru ve etkili ders çalışın!
  • Ders çalışırken kısa dönemli planlar yapmanız çok önemlidir. Tamamlanan her hedef kendinizi daha iyi hissetmenizi ve bir sonraki adımı atmak için daha hevesli olmanızı sağlayacaktır.
  • Ezberlemek yerine, anlamayı deneyin!
  • Anlamadan, ezberleyerek çalışmak da bilgilerin çabuk unutulmasına sebep olacak, yorum yapma yeteneğinizi zayıflatacaktır. Anlamadığınız kısımları, çok basit bir şey bile olsa öğretenlerinize sormaktan çekinmeyin.
  • Kendinizi iyi tanıyın! En iyi ne şekilde öğrendiğinizi tespit edin.
  • Mutlaka sınav stresi uzak kalmak için dinlenmeye zaman ayırın. Önemli olan çok çalışmak değil, etkili çalışmaktır.
sınav kaygısı nedir
Sınav Kaygısı Nedir

Doğru Motivasyon ile Sınav Kaygısı Yenme Yolları ve İpuçları

  • Motivasyonunuzu yüksek tutun!
  • Kendinize güveninizi hiçbir zaman kaybetmeyin. Küçük de olsa eski başarılarınızı sık sık  hatırlayın.
  • Ailenizden ve öğretmenlerinizden destek istemekten çekinmeyin!
  • Moraliniz bozulduğunda, belli bir konuyu öğrenmekte zorluk çektiğinizde, çalışma programınızı oluşturmakta güçlük çektiğinizde yardım istemekten çekinmeyin. Unutmayın her başarılı sporcunun onu başarıya götüren bir antrenörü vardır. Bazen dışardan kendi göremediğimiz bazı eksiklerimizin bize söylenmesi çok faydalı olmaktadır.
  • Beslenmenize dikkat edin!
  • Bol bol sebze ve meyve tüketin. Fazla yağlı ve ağır yemekler yemeyin. Kafein içeren içecekleri çok fazla alırsanız, sinirlilik ve çarpıntı yapacaktır.
  • Doğru nefes alın ve gevşeme egzersizleri yapın.

Sınav kaygısını nasıl yorumladığınız akademik performansınızı etkileyebilir. Orta derecede stres bize enerji verir ve bizi motive eder, odaklanmamıza ve tetikte olmamıza yardımcı olur. Stresi çalışmak için yararlı olarak gördüğümüzde, bize zorlukların üstesinden gelmek için güç ve enerji vererek, bu sınav sırasında duygusal yorgunluğu azaltabilir ve performansımızı artırabilir.

 🚧 Dikkat Dağınıklığı Testi Nedir?  📑

Dikkat testi ile sınav stres düzeyini ölçmek

Öğrencinin akademik sınav başarısını sınav stresi etkiler. Bu durumu etkileyen bir diğer önemli faktör dikkat düzeyi ve süresidir. Öğrenci yaşıtlarına göre kaç birim dikkat ve dürtüsellik sapmasında? Bu durumu bilgisayarlı continue perfomance test ile matematiksel olarak, milisaniye düzeyinde ölçerek, sınavda dikkat hatası yapılma riskini ölçüyoruz. Böylece kaç birim dikkat sağmasında olunduğu net şekilde tespit ediliyor. Öğrencilerin ders çalışma becerisini geliştiren profesyonel öğrenci koçluğu programımız hakkında detayları inceleyiniz.

Birlikte ders çalışmak her öğrenci için uygun olmayabilir. Etüd ve dershane ortamında birlikte çalışma ortamında bazı öğrenciler, arkadaşlarıyla birlikte çalışmayı hem rahatlatıcı hem de motive edici buluyor. Başkaları sizi sınav stresi içine sokuyorsa, başkalarına ara vermek de sorun değil. Nasıl hissettiğiniz veya çalışma dışındaki şeyler hakkında konuşmak için diğer yardımsever arkadaşlara veya aileye ulaşmak da önemli olabilir.

Sınav stresini ve kaygı düzeyinizi kontrol altına alarak, verimli yönetmek konusunda uzman desteği için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Sizlere yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.

🏥 Brain Center ® İstanbul
🍀 Kişisel Gelişim Merkezi
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul 🌍

Sınav Stresi Kurtulmak İçin 📞 0216 688 77 78

doktor bora küçükyazıcı
Brain Center İstanbul Kişisel Gelişim Merkezi

Dr. Bora Küçükyazıcı

👨‍⚕️ Tıp Doktoru 🧠 Nöro-Psikoloji PhD olarak Brain Center İstanbul kurucusu, dikkat testi ölçümleri, evlilik terapisti, ilişki danışmanı, meditasyon eğitmeni ve nefes terapistidir. 🎯 Nörobilim gelişmeleri ve spritüel kişisel gelişim alanlarında köşe yazıları yayınlamaktadır. 🌌 Pleiades meditasyon tekniği ile kozmik yeniden bağlantı konusunda seanslar düzenlemektedir. 📺 Psiko-Sinema yazıları ile film analizleri ve gizli ipuçlarını kaleme almaktadır. 🔎  Antik çağ arkeolojisi ve tarih öncesi medeniyetler hakkında araştrma ve incelemeler yapmaktadır.📸 Amatör gezgin ve fotoğrafçı olarak Türkiye ve dünyayı keşfetmektedir. 📲 Instagram profili buradadır. 📍 DoktorTakvimi profili buradadır. Doktor Bora Küçükyazıcı tarafından verilen eğitim ve seminerleri burada inceleyiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Konuşmayı Görüntüle
Randevu İletişimi
Hangi konuda randevu istiyorsunuz?