Mutlu Yaşam

sosyal anksiyete nedir ne yapar tehlikeli mi: 3 belirtisi

fobi olarak sosyal anksiyete nasıl kurtuluruz? Sosyal anksiyete belirtileri nelerdir?

Çekingenlik ve sosyal anksiyete nedir? Sosyal fobi nedir?

İçindekiler

Bir çeşit fobi olarak sosyal anksiyete nedir? Kimlerde en sık sosyal fobi gözlenir? Sosyal fobiden nasıl kurtulurum? Fobi çeşitlerinden olan sosyal anksiyete bozukluğu nasıl yenilir? Çekingenlik ve utangaçlık ile sosyal anksiyete aynı şey midir? Çekingenlik neden olur? Toplum içinde sosyal anksiyete neden olur? Tüm bu soruların cevaplarını birlikte inceleyeceğiz. Detaylı İncele: sosyal fobi testi

sosyal fobi nasıl geçer
sosyal fobi nedir

Hepimiz sosyal bir durumda gergin veya rahatsız olma hissini biliriz. Büyük bir sunum yapmadan önce yeni biriyle tanıştığınızda ya da avuçlarınız terlediğinde susmuş olabilirsiniz. Topluluk önünde konuşmak veya bir oda dolusu yabancıya girmek herkes için tam olarak heyecan verici değildir, ancak çoğu insan bunun üstesinden gelebilir.

Sosyal fobi olarak da bilinen sosyal anksiyete bozukluğunuz varsa, yaşanan stres düzeyi baş edemeyeceğiniz kadar fazladır.

Örneğin, diğer insanların “normal” olarak kabul ettiği şeyler, küçük konuşmalar ve göz teması kurmak gibi , sizi çok rahatsız edebilir. Bu nedenle tüm sosyal temaslardan kaçınabilirsiniz. Sadece sosyal değil, hayatınızın tüm yönleri dağılmaya başlayabilir.   ➰ anksiyete bozukluğu belirtisi nelerdir? 🚧 

📲 Özgüven Geliştiren 5 İpucu 🥇

 Artan fobi ve sosyal anksiyete nedir? Sosyal anksiyete ne yapar?

Bazen başkalarının önünde kendini bilinçli, gergin veya utangaç hissetmek doğaldır. Çoğu insan bu anları gerektiğinde atlatır. Ancak bazıları için, utangaçlık ya da öz bilinçli hissetmekle birlikte gelen kaygı aşırı olabilir. İnsanlar, çoğu zaman konuşmalarını veya sosyalleşmelerini önleyecek kadar bilinçli ve endişeli hissettiklerinde, bu muhtemelen utangaçlıktan daha fazlasıdır. Bu durum sosyal fobi (sosyal anksiyete nedir) adı verilen bir kaygı durumu olabilir .

Birinin sosyal fobisi olduğunda ne olur? Aşırı utangaçlık ve öz bilinç duyguları, güçlü bir korkuya dönüşür.

Sonuç olarak, bir kişi günlük sosyal durumlara katılmaktan rahatsız olur. Sosyal fobisi olan kişiler genellikle aileleri ve birkaç yakın arkadaşıyla kolayca etkileşime girebilir. Ancak yeni insanlarla tanışmak, bir grup içinde konuşmak veya topluluk önünde konuşmak aşırı utangaçlıklarının ortaya çıkmasına neden olabilir.

Tümünü Gör

Kaygı nasıl yönetilmelidir: Sosyal anksiyete neden çıkar?

Bazen sosyal bir durumda, yeni insanlarla tanışmaktan korkabilirsiniz. İşte sosyal anksiyete nedir sorusunun cevabını görüyoruz! Çünkü onlarla ortak hiçbir noktanız olmadığını hissedersiniz ve ne hakkında konuşacağınızı bilemezsiniz. Sizinle benzer ilgi alanlarına sahip insanlarla tanışmak için bir spor kulübüne veya kolej topluluğuna katılın, bu bunu biraz daha kolaylaştıracaktır.

Düşüncenizi yeniden değerlendirin ve davranışlarınızı değiştirmeye karar verin!

Bir şeyler hakkında düşünme şeklimiz sosyal kaygımızı etkileyebilir. Bu düşüncelerin çoğu kontrolümüz dışındadır ve olumsuz ve yararsız olabilir. Bu durumlarda, düşüncelerimizin sadece düşünce olduğunu ve gerçek olmadığını hatırlamak önemlidir.

Sosyal kaygı, olumsuz düşüncelerinizin bir ürünüdür, bu olumsuz düşünceler davranış biçiminizi değiştirir. Bu da daha fazla olumsuz düşünce üretir. Vesaire… utangaçlığınızla ve sosyal kaygınızla başa çıkmak istiyorsanız, düşüncelerinizi incelemeniz ve davranışlarınızı değiştirmeniz gerekebilir. Sosyal kaygısı olan birçok insan, kaygıları nedeniyle zor bulmayı umdukları sosyal durumlardan kaçınırlar. Sosyal durumlarda davranış şeklinizi değiştirecekseniz, korkularınızla yüzleşmeniz gerekir. Bu ilk başta rahatsız edici gelebilir, ancak ne kadar çok pratik yaparsanız o kadar kolaylaşacaktır.

Meditasyon ve nefes terapisi nedir?

Uygulamalı farkındalık meditasyon tekniği ve gevşeme egzersizleri genellikle fobileri tedavi etmek için kullanılır. Üstelik sosyal anksiyete bozukluğunu tedavi etmek için çok faydalıdır. Kişinin duygu ve düşüncelerini tanımasına yardımcı olur. Genellikle endişeye neden olan durumlarda kaslarınızı gevşetmeyi içerir.

Nefesinizi tutamıyormuş gibi hissetmek, tüm panik semptomlarının en yaygınlarından biridir. Sığ solunum, akciğerlerin en alt kısmının oksijenden tam olarak pay almaması ve nefes darlığı ve endişeli hissetmenize yol açması anlamına gelir. Endişenizi yatıştırmak için derin bir nefes egzersizi uygulayabilirsiniz.

Sosyal anksiyete çözümleri konusunda size yardımcı olmak için buradayız. Bizimle hemen iletişime geçerek, stres faktörlerini nasıl ortadan kaldıracağınız ve hayatı nasıl kolaylaştıracağınızı planlamaya başlayın.

👨‍⚕️ Dr. Bora Küçükyazıcı
Tıp Doktoru 🧠 NöroPsikoloji PhD

🏠 Brain Center ® İstanbul
☯️
 Kişisel Gelişim Merkezi
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul 🌍

Sosyal Anksiyete Randevusu 📲 0216 688 77 78 

bora küçükyazıcı kimdir

Dr. Bora Küçükyazıcı

👨‍⚕️ Tıp Doktoru 🧠 Nöro-Psikoloji PhD olarak Brain Center İstanbul kurucusu, dikkat testi ölçümleri, evlilik terapisti, ilişki danışmanı, meditasyon eğitmeni ve nefes terapistidir. 🎯 Nörobilim gelişmeleri ve spritüel kişisel gelişim alanlarında köşe yazıları yayınlamaktadır. 🌌 Pleiades meditasyon tekniği ile kozmik yeniden bağlantı konusunda seanslar düzenlemektedir. 📺 Psiko-Sinema yazıları ile film analizleri ve gizli ipuçlarını kaleme almaktadır. 🔎  Antik çağ arkeolojisi ve tarih öncesi medeniyetler hakkında araştrma ve incelemeler yapmaktadır.📸 Amatör gezgin ve fotoğrafçı olarak Türkiye ve dünyayı keşfetmektedir. 📲 Instagram profili buradadır. 📍 DoktorTakvimi profili buradadır. Doktor Bora Küçükyazıcı tarafından verilen eğitim ve seminerleri burada inceleyiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Konuşmayı Görüntüle
Randevu İletişimi
Hangi konuda randevu istiyorsunuz?