Psikolog

Telefon Bağımlılığından Kurtulmak için 7 İpucu

Telefon Bağımlılığından Kurtulmak Gerek!

Telefon bağımlılığından kurtulmak neden çok önemli? Dünyada akıllı telefon kullanım süreleri ne kadar? Kaç saat telefonla ilgilenmek bağımlılık demektir? İnsanlar neden telefon bağımlılığından kurtulmak zorunda? Bu konuda neler yapılabilir? Teknoloji bağımlılığından kurtulmak için uygulanacak ipuçlarını sizler için derledim. Fayda sağlamasını dilerim.




Çoğu insan gibiyseniz, akıllı telefonunuz sabah uyandığınızda ilk 5 dakika içinde kontrol ediyorsunuz! Ya da uyumadan önce en son şöyle bir dijital dünyada gezinip, telefonunuzu başucunuza koyup uykuya dalıyorsunuz? Nasıl tanıdık geldi mi? O zaman devam edelim… Akşam yemeği için bir araya gelindiğinde bile çatal ve kaşığın yanında akıllı telefonunuz duruyor?

Telefon Bağımlılığı Çözüm Randevusu 📲
 0216 688 77 78 

Arkadaşlarınızın o an için hemen neler yaptığını öğrenmek ya da kafanızı stresli bir projeden uzaklaştırmak için harika bir mola oluyor akıllı telefonda gezinmek, haklı mıyım? Hatta tuvalette geçirilen süreler bile akıllı telefon sayesinde artık canımız sıkılmadan geçiyor olabilir? Tüm bunların istatistik analizlerine ve teknoloji bağımlılığı nedir, gelin yakından bakalım:

Koronavirüs pandemi ve karantina döneminde akıllı telefon kullanım süreleri %30 artış gösterdi.

Şu an AB ortalamasında günde 3 saat 15 dakika akıllı telefon kullanılıyor. Bu süre ülkemizde günlük 5 saat civarında olduğu düşünülüyor. Peki bu kadar süre telefonumuzda neler yapıyoruz?

  • Günde 58 kez telefon ekranını açıp yeni bildirim var mı diye bakıyoruz.
  • Y kuşağı %13’ü günde 12 saat akıllı telefon kullanıyor.
  • Çoğu insan telefonu eline aldığında yaklaşık 1 dakika 15 saniye harcar.
  • Telefonda en çok aile ve dostlarla mesajlaşma zamanı geçiriyoruz.
  • 2. sırada en çok sosyal medyada geziniyoruz.
  • En çok zaman harcadığımız 3. şey haberleri takip etmek.

Farkına Varmalısınız: Akıllı Telefonunuz Size Zarar Veriyor!

Eğer teknolojinin sağladığı faydaları kullanmayı düzenlemezsek, teknoloji bizi kullanmaya başlar. Bir süre sonra ücretsiz indirdiğimiz sosyal medya aplikasyonları için bizler birer ürüne dönüşürüz. Peki teknoloji bağımlılığından kurtulmak nasıl düzenlenir? ( Kaynaklar: statista.com, livemint.com, businesstoday.in )




telefon bağımlılığından kurtulmak nasıl olur
Telefon Bağımlılığı Mutsuzluk Nedeni!

İşte İpuçları: Telefon Bağımlılığından Kurtulmak 

1- Telefonunuzu ve internet kullanımınızı sınırlandırmanıza yardımcı olmak için tasarlanmış birçok uygulama vardır. Bunları, önceden belirlenmiş bir zaman sınırını ne zaman aştığınızı size söyleyecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Veya üzerine bir zaman kilidi koyabilirsiniz, böylece belirli bir süre için dışarıda kalırsınız.

2- Yatma vakti yaklaştığında telefonunuzu mutlaka kapatın veya “uçak” moduna ayarlayın. Telefonunuz açıksa, bildirim sesleri sizin merakınızı cezbederek, ekrana bakmak için uyandırabilir. Uyuduğunuzda cihazlarınızı kapatmayı deneyin. Gerçekten çok çok çok çok önemli bir şey olursa, merak etmeyin bunu sabah öğrenirsiniz.

Telefonunuzu kesinlikle yanınızda bulundurmanız gerekmediğinde, telefon bağımlılığından kurtulmak için kolayca ulaşamayacağınız bir yere koyun. Diğer oda iyi bir seçenek olabilir. Hele yatak odanıza akıllı telefon asla girmemelidir. Uykuya geçmeden en az 1 saat önce akıllı telefon günlük vazifesini tamamlamış olarak odanızdan ayrılsın. Alışkanlıkları yok etmek kolay değildir, lakin onları değiştirebiliriz. Teknoloji Bağımlılığı konusunda ne durumda olduğunuzu şu linkte test edebilirsiniz:

HEMEN TESTİ ÇÖZ!

Teknoloji Bağımlılığı Testi  

3- Sabahları uyandığınızda kendinize bir kural koyabilirsiniz. Uyandıktan sonra telefon bağımlılığından kurtulmak için ekranını açmadan önce güne başlamak için meditasyon, kitap okumak, egzersiz, yoga ve hatta sadece yavaş, besleyici bir kahvaltı yapabilirsiniz. Hedeflediğiniz aktiviteyi tamamlayınca ekranı açmak serbest olsun.

Biliyorum, “Telefonunuzu kapatın” demek kolaydır, ancak yapması o kadar da kolay değildir.

Bunun bir yolu, kendinize bağlı kalabileceğiniz bir hedef belirlemektir. Örneğin, 15 dakikalık bir yürüyüşe çıkabilir ve telefonunuzu evde bırakabilirsiniz. Alıştıktan sonra, 20 dakika, yarım saat gibi süreyi uzatabilirsiniz. İşin sırrı, ilk başta küçük bir şey yapmak ve yavaş yavaş kendinizi rahat hissettiğiniz bir sınıra ulaşmaktır.




teknoloji bağımlılığı nedir
telefon bağımlılığı nedir

Teknoloji Bağımlılığı Etkileri Nedir?

4- Sosyal medya aplikasyonlarınızı gözden geçirin. Sosyal medyada geçirdiğiniz süre kendinizi nasıl hissettiriyor? Sıkıldığınızda ve birkaç dakikanız olduğunda haber akışınızı gerçekten kaydırmanız gerekiyor mu? Kendini iyi hissettiriyor mu? Eski sevgilinin harika bir yeni hayatı ve eşi olduğunu gerçekten görmen gerekiyor mu? Haber kaynağınızı dolduran diğer şeyleri gerçekten umursuyor musunuz? Yoksa sizi endişelendiriyor mu, karşılaştırma yapmanıza, yargılamanıza, kıskançlık duymanıza, depresif hissetmenize, hatta başarısız olmanıza neden oluyor mu?

Başkalarının yaşamlarına bakarak geçirdiğiniz tüm zaman, kendi hedeflerinize ulaşmak için kullanılabilir!!!

Ve sadece bir hatırlatma… çoğu insan sadece “en iyi malzemelerini” sosyal medyaya koyuyor. Gördüğünüz şey genellikle o kişinin yaşamının gerçeği değil. En azından gereksiz bildirimleri devre dışı bırakın ve mutlaka bir uygulama temizliği yapın. Telefonunuz harika bir oyun makinesi olmasının yanı sıra, gezegendeki hemen hemen herkesin dikkatinizi çekmek için yarıştığı milyarlarca dolarlık bir endüstrinin bir parçasıdır.

5- Dijital dünyaya erişim parmaklarınızın ucunda olduğundan, dışarıdaki kocaman gerçek dünyayı unutuyoruz. Gün içinde ne yaparsanız yapın, kendinize teknolojisiz bir mola mutlaka verin! Öğle arası 1 saat akıllı telefonu sadece arama fonksiyonu için kullanmayı hedefleyebilirsiniz. Evden veya ofisten çıkın ve telefon bağımlılığından kurtulmak için telefonsuz yürüyüşe çıkın. Binanın çevresinde basit bir tur bile değerlidir.

Telefon Bağımlılığı Çözüm Randevusu 📲
 0216 688 77 78 

Akşam yemeğine oturma öncesinde yeni bir kural deneyebilirsiniz: telefon bağımlılığından kurtulmak için telefonlar sehpa üzerine! Herkes masaya oturmadan önce akıllı telefonunu salondaki sehpanın üstüne bırakıp, sofrayı herkes birlikte hazırlasın. Tabaklar çatallar derken, herkes ucundan tutsun. Ekmekleri biriniz doğrarken, diğeri salatayı hazırlayabilir. Unutmayın ki, akşam yemekleri ailenin omurgasıdır. Ne kadar çok katılım ve emekle hazırlanırsa, o kadar değerlidir.

telefon bağımlılığı kurtulmak nasıl olur
Akıllı Telefonlara Dikkat!

Çocukların Telefon Bağımlılığından Kurtulmak için Yapılacaklar

6- Dijital çağda çocuk yetiştirmek ayrı bir meziyet haline geldi. Geçmiş yıllarda bizlerin sosyal gelişimine destek sağlayan sokak oyun arkadaşlarımız vardı. Bugün ise çocuklarımız evlerde yalnız başına büyüyorlar. Bizlere daha da fazla ihtiyaçları var. Çocuğunuzun tablet ya da telefonda geçirdiği süre içinde duygusal zekasının gelişme şansı yoktur. Çocuklarımızın telefon bağımlılığından kurtulmak için bizlerin yönlendirmesine ihtiyaçları var. Teknoloji bağımlılığı hakkında detaylı ipuçlarını şu linkte inceleyebilirsiniz: Teknoloji Bağımlılığı Testi

Çocuklar empati duygusunu ekrandan öğrenemezler!




Çocuklarımızın hafızalarına unutulmaz anılar eklemliyiz. Bir çocuk büyüdüğünde geçmiş yıllarda izlediği ekran görüntülerini değil, anne babasıyla yaptıkları piknikleri ya da bisiklete binmeyi öğrendiği anı hatırlayacaktır. Teknolojik emzik gibi çocukların ellerinde tablet telefon yer alıyor. Üretmeyen, düşünmeyen, ekrana donuk bakışlarla odaklanan çocuklar büyüyor. Oysa oynayan, koşan, zıplayan, hoplayan ve uçurtma peşinde kahkahalar atan çocuklar yetiştirmeliyiz. Soru şu: gerçekten telefon bağımlılığından kurtulmak istiyor musunuz?

7- Yapamam demeyin! Telefon kullanım süreniz hakkında bilginiz var mı? Günde kaç saatiniz akıllı telefonda geçiyor? Öğrenmek çok kolay, son 24 saat pil tüketim raporuna bir göz atabilirsiniz. Hatta kendinizin, eşinizin ve çocuklarınızın pil kullanım sürelerini bir kontrol edin bakalım. Acaba hangi aplikasyonlar en çok vaktinizi çalıyor? Zaman sahip olduğumuz en değerli hazine ise, siz hangi aplikasyona zamanınızı adıyorsunuz? En çok zaman harcadığınız 3 aplikasyon telefon bağımlılığından kurtulmak için telefonunuzda olmasa ne olur? Bilgisayardan takip etseniz ne kaybedersiniz? Denemeye var mısınız?

Yaşamda canımızın istediği ve arzuladığı her şeyi yapmak için zamanımız var! Zamanımızı nereye ve ne kadar süre harcadığımız, kim olacağımızı belirliyor. Kendinizde veya çocuklarınızda teknoloji ve telefon bağımlılığından kurtulmak konusunda uzman çözüm desteği için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Size yardımcı olmak için buradayız. Bizimle hemen iletişime geçerek, telefon bağımlılığını nasıl ortadan kaldıracağınız veya hayatı nasıl kolaylaştıracağınızı planlamaya başlayın.

👨‍⚕️ Dr. Bora Küçükyazıcı
Klinik Psikoloji PhD  Meditasyon Eğitmeni

🏠 Brain Center ® İstanbul ☯️ Kişisel Gelişim Merkezi
Ritim İstanbul AVM, Maltepe – İstanbul 🌍

Telefon Bağımlılığı Çözüm Randevusu 📲
 0216 688 77 78  bireysel danışmanlık meditasyon

Brain Center Kişisel Gelişim Merkezi

Sık Sorulan Sorular ve Cevaplar: Telefon bağımlılığından kurtulmak

[faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 1: Sürekli telefona bakmaktan nasıl kurtulurum?” number=”1″] Cevap 1: Telefon bağımlılığından kurtulmak kolay bir adım değildir. Teknoloji bizleri esir almış durumda. Telefonunuzu elinize almadan önce niyetin gücünü kullanın. Hangi parlak yeni bildirimlerin değerli dikkatinizi gerektirdiğini görmek için cihazınızı otomatik olarak kaldırmadan önce kendinize şunu söyleyin: Şu anda telefonumu kullanma amacım nedir? Bilinçsizce mi yoksa aklınızda belirli bir görevle mi uzanıyorsunuz? [/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 2: Teknoloji bağımlılığından kurtulma yolları nelerdir?” number=”2″] Cevap 2: Telefon bağımlılığından kurtulmak için: Cep telefonunuzu yatağa götürmeyin.Gecenin bir yarısı çok sayıda gereksiz mesaj veya telefon alıyorsanız, muhtemelen hayatınızı yeniden gözden geçirmeniz gerekir. Çoğu insan gibiyseniz, bir telefonun o değerli, sessiz yaşam anlarını yatmadan hemen önce veya uyandıktan hemen sonra rahatsız etmesine izin vermeniz kadar önemli bir şey yoktur.[/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 3: Telefon kullanımını azaltmak için neler yapılabilir?” number=”3″] Cevap 3: Nomofobi, herhangi bir süre telefonsuz kalma korkusudur. Gururlu bir Millennial’ım, ama aynı zamanda, pek de gurur duymadan, telefonumda muhtemelen olması gerekenden daha fazlayım. Aslında, bu nesildeki çoğu insan bir dereceye kadar cep telefonlarına bağımlıdır. Telefonunuz elinizin altında olduğu sürece, onu alıp kontrol etme isteği de orada olacaktır. Her zaman kontrol edilecek yeni bir şey veya telefonunuzu elinize almak için yeni bir neden var gibi görünüyor; özellikle ekranınızın sizi cezbetmek için aydınlandığını görebildiğinizde. Bir çanta taşıyorsanız, onu elverişsiz bir cebinde tutun, bu da bir angaryadır. [/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 4: Teknoloji bağımlılığı kaç saat?” number=”4″] Cevap 4: Günde 4 saatin üzerinde akıllı telefon ile zaman geçiriyorsanız, aman dikkat! Cep telefonlarının gençler üzerindeki etkisi çok daha şiddetli. Gençlik bir değişim dönemidir. Biyolojik olan ve sırayla duygusal durumlarını etkileyen değişiklikleri içerir. Dijital cihazlara olan bağımlılığın her geçen gün artması bizi “Akıllı telefonlar bir nesli yok etti mi?”  diye sorgulamaya zorluyor. Telefon bağımlılığından kurtulmak mümkün: Gerekli olmayan tüm bildirimleri kapatın ve e-postaları ve sosyal medyayı kontrol etmek için bir zaman planlayın . Bunu yaparak, zamanınızın bir cihaz tarafından kontrol edilmesine izin vermek yerine, zamanınızın kontrolünü geri alırsınız.[/faq_item][/faq] [faq title=”” open1st=”0″ openAll=”0″][faq_item title=”Soru 5: Bağımlılıktan kurtulma kaç gün sürer?” number=”5″] Cevap 5: Herhangi bir bağımlılıkta olduğu gibi, soğuk türkiye telefonunuzu kullanmaktan vazgeçmek son derece zordur. Telefonunuzu bu kadar sık ​​kullanmaktan kaçınmanın en etkili yollarından biri, elinize almak istediğinizde onu başka bir şeyle değiştirmektir.Çoğu zaman, telefonlarımız yandığında alıyoruz. En belirgin çözüm, telefonunuzun yanmadığından emin olmaktır. Mümkün olduğu kadar çok bildirimi kapatın. Akıllı telefon kullanıcılarının %80’i, yatmadan bir saat önce telefonlarını kontrol ettiğini ve %90’ı telefonlarıyla uyuduğunu itiraf etti . Akıllı telefonunuzun uykuya dalmadan önce gördüğünüz son şey olmasının sağlıklı olmadığını söylemeye gerek yok. Bu sadece bağımlılık döngüsünü ilerletir. Cihazınızın gerekliliğini daha da ayırmak için telefonunuz dışında geleneksel bir çalar saat almak da etkili olabilir.  [/faq_item][/faq]
Bu yazıyı paylaşabilirsiniz:

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Call Now ButtonRANDEVU ALABİLİRSİNİZ